Konsekvens af defekt udrykkerleje {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har de sidste par måneder kørt med et defekt udrykkerleje, det lyder dog ikke som om det er blevet værre med tiden. Og koblingen virker stadigvæk PERFEKT, det er kun pga lyden når den står i frigear(som forsvinder hvis jeg træder koblingen i bund), at jeg ved at lejet er i stykker.
Jeg har alligevel tænkt mig at skifte hele koblingen når jeg alligevel skal have gearkassen af.
Men er der nogen der kender til konsekvenserne ved at køre med det defekte leje indtil jeg alligevel skifter hele koblingen? Jeg er i tvivl om det kan ødelægge gearkassen hvis det skulle sætte sig eller lign.
Nogen der kan bidrage med noget teknisk viden?
maj 2006
Følger: 43 Følgere: 44 Biler: 5 Emner: 93 Svar: 1.376
mar 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 335
GIder du uddybe det? Jeg er desværre ikke særlig skarp inden for gearkasse/kobling. Men er min antagelse korrekt når jeg forventer en voldsom lyd, eller andre tegn, inden "lortet" går helt i stykker?
maj 2006
men se at få det skiftet så er problemerne løst
mar 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 335
Peker K. Ja, det er netop i frigear den afgiver en lidt skraldende lyd. Som så stortset forsvinder når jeg træder koblingen ned.
Det ville jo også være surt at skifte hele koblingen, hvis det egentlig bare er et leje i gearkassen, omend det godt kan betale sig når man nu alligevel har gearkassen af.
maj 2006
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 1
Jeg startede med ikke at kunne få den i gear på nær back gear, .
Efter et hvil kunne jeg dog godt få den i 1 gear, men der kommer larm når jeg træder på koblingen
Håber der er et brugbart svar til mig
Mvh
Mette
Konsekvens af defekt udrykkerleje