{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
30.688 visninger | Oprettet:

Jakob G
Jakob G
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 335

Konsekvens af defekt udrykkerleje {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har de sidste par måneder kørt med et defekt udrykkerleje, det lyder dog ikke som om det er blevet værre med tiden. Og koblingen virker stadigvæk PERFEKT, det er kun pga lyden når den står i frigear(som forsvinder hvis jeg træder koblingen i bund), at jeg ved at lejet er i stykker.
Jeg har alligevel tænkt mig at skifte hele koblingen når jeg alligevel skal have gearkassen af.

Men er der nogen der kender til konsekvenserne ved at køre med det defekte leje indtil jeg alligevel skifter hele koblingen? Jeg er i tvivl om det kan ødelægge gearkassen hvis det skulle sætte sig eller lign.

Nogen der kan bidrage med noget teknisk viden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konsekvens af defekt udrykkerleje
  • #1   27. mar 2008 går lejet i styker og ryger af armen kan armen som udrykkerlejet sidder på gå i stykker også og trykfoden naturligvis.. eller sker der intet.

• #2   27. mar 2008 Hej Kim

GIder du uddybe det? Jeg er desværre ikke særlig skarp inden for gearkasse/kobling. Men er min antagelse korrekt når jeg forventer en voldsom lyd, eller andre tegn, inden "lortet" går helt i stykker?

• #4   27. mar 2008 nej du har nok ret at det er udrykkerlejet..
    men se at få det skiftet så er problemerne løst smiley

• #5   27. mar 2008
    Peker K. Ja, det er netop i frigear den afgiver en lidt skraldende lyd. Som så stortset forsvinder når jeg træder koblingen ned.

Det ville jo også være surt at skifte hele koblingen, hvis det egentlig bare er et leje i gearkassen, omend det godt kan betale sig når man nu alligevel har gearkassen af.

• #6   27. mar 2008 når ger kassen alligevel er nede ville jeg KLART skifte et hele..

• #7   29. nov 2019 Kan det godt passe hvis udrykkerlejet er gået at den så først larmer når jeg træder på koblingen, el er det noget andet der er gået.
    Jeg startede med ikke at kunne få den i gear på nær back gear, .
    Efter et hvil kunne jeg dog godt få den i 1 gear, men der kommer larm når jeg træder på koblingen
    Håber der er et brugbart svar til mig
    Mvh
    Mette

Kommentér på:
Konsekvens af defekt udrykkerleje

Annonce