{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Golf 3 - Olielampe blinker og bibber {{forumTopicSubject}}

Hej BG

For to uger siden kørte jeg på motorvej et langt stykke. Jeg skulle på et tidspunkt lige se hvad Golfen kunne komme op på, og lå på på tophastigheden i ca. 1-2 minutter. Da jeg tog farten af begyndte olielampen at blinke og bibbe.
Jeg tjekkede oliestanden og efterfyldte, men det hjalp ikke, og jeg fik så bilen på værksted. De kunne dog ikke se at der var noget galt, og jeg fandt så ud af at det kun sker når motoren er varm. Jeg fandt også ud af at det især sker i rundkørsler og skarpe sving.
Jeg har prøvet at skifte olietrykskontakterne, og har også skiftet olie og oliefilter. For 8000km siden prøvede jeg at skifte til 5w-40 olie, så jeg tænkte at det måske var for tyndt, så nu har jeg skiftet tilbage til 10w-40, men det har så ikke hjulpet noget.
Hvad kan der være galt?? Hvis oliepumpen var røget ville den vel også gøre det når den er kold? (Og ville vel for øvrigt forlængst være brændt sammen?)

Håber nogen kan hjælpe!!

Mvh. Niels


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 3 - Olielampe blinker og bibber
  • #1   7. apr 2008 lyder sært når værkstedet ikke har noget at sige ti det

  • #2   7. apr 2008 Hvis motoren er lidt slidt lejerne kan den sikekrt ik holde trykket når olien blir varm og tyndere. havde præcis samme problem med min gamle motor i min Golf 2'er når jeg havde kørt ca 20 min så begyndte den og blinke og summe hele tiden. da jeg så havde taget motoren ud og tog olien af var den tynd som vand så vidste jeg godt hvorfor den gjorde det

  • #3   7. apr 2008 Striegler. Bundkarret ser fint ud. Har lige ligget under bilen i dag da jeg skulle skifte olie, og der var intet at se. Kan heller ikke rigtig se hvorfor det skulle betyde noget...

    Julian: Okay, hvad ville du foreslå mig at gøre?


  • #4   7. apr 2008 det kan være din olie pume der er lidt slidt og så hvis olien er blevet så varm at den er blevet meget tynd så blinker den til dig. så enden tykker olie eller så ny pumpe.... det er mit bud

  • #5   7. apr 2008 det er helt normalt på den motor.. det er pga du har kørt med mange omdrejninger i lidt tid, og så når den falder i omdrejninger, har oliepumpen svært ved at lave tryk.. det skal du ikke være nervæs for.. det er fuldt ud normalt.. også det med skarpe sving, da olien i bundkaret svinger ud til siden, og pumpen så kan ha svært ved at suge noget..

  • #6   7. apr 2008 Skal jeg så have ny pumpe eller...? Kan jo ikke høre på det bibberi hele tiden...

  • #7   13. apr 2008 hej niels....! fandt du ud af hvad der var problemmet...!???
    - jeg har lige præcis samme problem som dig, hvis jeg kører på motorvejen med lidt høje omdr. også fx. drejer at ved en frakørsel så begynder olie lampen og blinke og bippe....!
    - holder jeg ind til siden og slukker og starter igen er den fin nok indtil den igen har kørt omkring 30-40 km derefter blinker og hyler den igen...!


Kommentér på:
Golf 3 - Olielampe blinker og bibber

Annonce