{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Jagten på tikkeriet ! {{forumTopicSubject}}

Jaa... Så er jagten gået ind..

Problem: en tydelig rallen ved kold motor - meget høj/tydelig jo mere gas bilen får - aftager efter 30 sekunder ca - stadig rallen - væsentligt lavere, dog stadig hørbar..

Efter varmkørsel er det svært at høre, men man ka stadig godt fornemme at den raller, hvis man kører med åbent vindue og slukket anlæg. - stadig kun når bilen bliver presset.

Gjort indtil videre:

Ventil-spillerum er tjekket og justeret. Har ikke hjulpet...

Helt frisk olie med korrekt viskositet ( 10w40 ) - det har den kørt på 2 x 7500 km nu..

Jeg har hørt noget om sidelæns slør ved vippetøjet i topstykket? ( motoren er en 16v enkelt-knastet med mekaniske løftere ).

Så fik jeg mig samtidig en kort snak med en ven, om hans toyota der rallede fra plejllejerne - disse stod af - blev skiftet - og så var der ingen rallen - Altså er det rigtigt antaget, at slidte plejllejer også kan være med til at sige en rallen?

Motoren er blevet kørt hårdt ( baneræs ) i over 20.000km, men på god olie ( Castrol Edge 10W60 ) - derefter har jeg kørt den som hverdagsmaskine på almindelig Castrol 10W40...

Bilen er en Daihatsu, men antag den som en toyota-motor - det tekniske design er meget meget ens - dermed må fejlene også være meget meget ens smiley

Forslag modtages med kyshånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Professionelt rengøring til lille toilet 300 kr.
  • Samle 2 skabe 500 kr.
  • Skal have sat to loftlampe op i 1.200 kr.
  • Rep. af MIELE WWD 660 med f138 1.000 kr.
  • Loftlampe 600 kr.
  • Udskiftning og kondensisolering af udsugningsrør 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jagten på tikkeriet !
Kommentér på:
Jagten på tikkeriet !

Annonce