{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Jagten på tikkeriet ! {{forumTopicSubject}}

Jaa... Så er jagten gået ind..


Problem: en tydelig rallen ved kold motor - meget høj/tydelig jo mere gas bilen får - aftager efter 30 sekunder ca - stadig rallen - væsentligt lavere, dog stadig hørbar..

Efter varmkørsel er det svært at høre, men man ka stadig godt fornemme at den raller, hvis man kører med åbent vindue og slukket anlæg. - stadig kun når bilen bliver presset.

Gjort indtil videre:

Ventil-spillerum er tjekket og justeret. Har ikke hjulpet...

Helt frisk olie med korrekt viskositet ( 10w40 ) - det har den kørt på 2 x 7500 km nu..



Jeg har hørt noget om sidelæns slør ved vippetøjet i topstykket? ( motoren er en 16v enkelt-knastet med mekaniske løftere ).

Så fik jeg mig samtidig en kort snak med en ven, om hans toyota der rallede fra plejllejerne - disse stod af - blev skiftet - og så var der ingen rallen - Altså er det rigtigt antaget, at slidte plejllejer også kan være med til at sige en rallen?

Motoren er blevet kørt hårdt ( baneræs ) i over 20.000km, men på god olie ( Castrol Edge 10W60 ) - derefter har jeg kørt den som hverdagsmaskine på almindelig Castrol 10W40...

Bilen er en Daihatsu, men antag den som en toyota-motor - det tekniske design er meget meget ens - dermed må fejlene også være meget meget ens smiley

Forslag modtages med kyshånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jagten på tikkeriet !
Kommentér på:
Jagten på tikkeriet !

Annonce