{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.954 visninger | Oprettet:

Daniel  E
Daniel E
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Bilen ryster imellem 110 - 130?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Avensis Stationcar fra 1999, som jeg egentlig er meget glad for, men den har fået et problem. Den er begyndt at slå meget i rattet når jeg rammer 110 og det fortsætter til jeg når 130, så forsvinder det igen. Jeg har prøvet at få bilen sporet og få fælgene afbalanceret, men det hjælper ikke. Når jeg bremser så ryster den ikke, medmindre jeg ligger imellem 110 og 130, så jeg tror heller ikke det er skiverne der er noget galt med, så nu er jeg ved at være løbet tør for ideer. Det er både mine vinterdæk og sommer dæk der har dette problem. Desuden fik den skiftet støddæmpere og fjedre for lige knap et år siden og de har ikke kørt mere end 15.000 km. Er der nogen der har et bud på hvad jeg har gjort ved min stakkels bil?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilen ryster imellem 110 - 130??
  • #1   30. apr 2008 dine fælge er uden tvivl så skæve at de ikke kan afbalanceres tilstrækkeligt godt. har selv haft samme problem, lige præcis mellem de antal km/t. hvis du har nogle gode stålfælge til at ligge, så forsøg at smide dem på, så skal du hurtigt mærke forskel smiley

• #2   30. apr 2008 Det kan være dine drivaksler der er ude af balance.. Set på eksembelvis Ford Focus mange gange, ellers ville mit bud have været styrekugler, men da du har fået det tjekket ved sporing er det jo nok udelukket!!

• Daniel  E
    Daniel E Tilmeldt:
    okt 2005

#3   30. apr 2008 #Jonathan N

Mine originale stålfælge gør det samme, og fanden stå i det hvis jeg har 3 sæt fælge der er skæve eller ikke ordentlige afbalancerede. men tak for info

# Morten H

Om de har tjekket styrekugler, da de lavede sporingen ved jeg ikke, men det regner jeg da med. At mine drivaksler er ude af balance, kunne være en mulighed. Tror liiige jeg hører mekanikeren efter om han ikke vil tjekke det.... takker for info

• #4   30. apr 2008 Prøv at få afbalanceret forhjulene mens de sidder på bilen.

• #5   30. apr 2008 har selv prøvet det i forbindelse med at jeg fik nogle brede fælge på, der var det mine bagerste støddæmpere det var galt med, og det var også mellem 110-130 km/t, da de blev skiftet forsvandt problemet

• #6   30. apr 2008 Et skævt hjulnav evt, ellers hjulophæng.

• #7   30. apr 2008 det lyder mest som et hjulleje. min gør det samme bare mellem 120 og 145 og jeg ved mit hjulleje er fucked.

• #8   30. apr 2008 Jeg vil gi min højre arm på at det er i dit hjul ophæng du skal finde fejlen, det kan lige såvel være en bøsning i bærearmen der er slidt som det kan være bærekuglen, og hvis ikke mekanikeren har haft den på en lift hvor hjulene hænger fri, så er det næsten umuligt at tjekke bøsninger og bærekugle ordenligt.

• #9   30. apr 2008 trækaksel... har jeg lige skiftet på min focus...

• #10   30. apr 2008 min gjorde det samme da jeg havde nogle hjul-lejer i som ikke havde det for godt... men da larmede den også meget når den rystede..... ved ikke om det så kan være det der er galt i dit tilfælde

men any ways nu har du da fået nogen af mine erfariger at vide hehe smiley

• #11   30. apr 2008 så hold ding under de 110...

• Daniel  E
    Daniel E Tilmeldt:
    okt 2005

#12   30. apr 2008 Jakob N

Jeg vil sku da ikke bremse trafikken på motorvejen......

• Daniel  E
    Daniel E Tilmeldt:
    okt 2005

#13   30. apr 2008 tak for alle informationerne..... Får den lige smidt op på en lift, så må vi se hvad vi finder ud af...

• #14   30. apr 2008 Jeg ville prøve at bytte om på forhjul og baghjul, og se om dette gav en ændring., Hvis det gør, ved du at det har noget med dæk/fælg monteringen at gøre. Hvis ikke det giver en ændring er det jo ophæng/bøsninger osv der skal kontrolleres. Det er i hvert noget man selv lige hurtig kan tjekke, altså med hjulrokaden...

Kommentér på:
Bilen ryster imellem 110 - 130??

Annonce