{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår er en motor færdig?
  • #1   14. feb 2005 den dag den ikke vil starte, så kan man jo lave den, men det gør man jo neppe, men godt spørgsmål faktsk, min gamle motoer i patrolen døde da krumtappen knækkede så var det sket:-)

• #2   14. feb 2005 Jeg har hørt at der er ingen dumme spørgsmål kun dumme svar..

Men det kan man vel definere på mange måder.. men motoren er jo ik kun blokken det er jo også topstykke og tændning osv.

Så det er vist mere en talemåde!

• #3   14. feb 2005 Hmm, skal det forstås sådan at når reperationerne + antal km bliver størrer end en "ny" motor koster?

Ps: Den er da for vild den patrol, Klinke :o)

• #4   14. feb 2005 takker, men har den ikke mere:-) men det er vel ironisk ment, hehe
    det kommer jo an på om man gider lave motoren, da det tit bliver dyrer end man regner med, hehe

• #5   14. feb 2005 Hej Lasse

Tror også det er en talemåde. Bilen er færdig = totalskadet. Kan ikke betale sig at betale for at få den rep....
    Hvis både blok, top og krumtap er i udu er der jo ik møj motor tilbage...

Mvh. Anders

• #7   14. feb 2005 ja, jeg vil da mene at når rep-prisen overstiger hvad man kan få en anden brummer til så er motor død.

Men en motor kan vel ALTID laves.....det er et spørgsmål om tid og penge.....

• #8   14. feb 2005 Hvordan vil du reparere en motorblok hvor der er gået et stempel ud af siden så det holder?

du fåer et særlig god resultat ud af det!

• #9   14. feb 2005 ups tror ik du fået et særlig godt resultat.. men hvem vil også være så dum ?

• #10   14. feb 2005 man skal o også lige tænke på hvis nu man mister en krumtap også vil reperer den så skifter man jo også alt det andet ved godt det bliver dyrt men køber man en anden motor hvornår går den så på den anden måde har man jo en ny renoveret motor og lige så god som ny

• #11   14. feb 2005 Well en motor er først RIGTIG færdig når den siger klonk klonk og går ud, blir skubbet igang og render 10m og stopper igen med et BANG og der står 50cm flammer op af gællerne i motorrummet... Og når man skiller den ad, så er der skudt et ben igennem siden, knasterne er flækket, krumtappen er flækket, cylinderne er slået ovale, topstykket er gået, mellempladen ned til bundkaret er gennemhullet af stemplerne, motoren er fyldt med metalspåner og svinghjulet er blåt pga varme smiley

Så er en motor færdig....

• #12   14. feb 2005 Og en sidste ting - Spørg mig IKKE hvordan jeg gjorde :-S

• #13   14. feb 2005 Du har sådant et særligt talent tror jeg smiley

• #14   14. feb 2005 att:christina.. skulle godt nok ikke spørg.... men hvordan f..... gjorde du det

• #16   14. feb 2005 Faktisk ikk mig der rigtig gjorde det... Havde hentet den i Stuttgart, kørt 825km (de 200 i forkert retning - jeg har brug for GPS) og blev træt af at køre så var lige inde om en rasteplads og skifte plads med min kammi, og da han sætter den i 1.gear starter showet... Kl 23 på tysk motorvej står jeg og skraldgriner bag bilen "André.... den brænder!!!" og måtte på bedste tysk forklare en flink tysker "Wir haben ein unfall" smiley Og ku PÆNT vente 9timer på en autotrailer på en tysk tankstation in the middle of nowhere.

Vidste godt noget var galt da den smadrede 5.gear (udover det klassiske defekte syncromesh imellem 1-2) efter 200km, og tog resten af vejen i 4. delvis skiftende mellem at ku trække 80 og 180 smiley

Var SÅ ligeglad med den motor, sku bare bruge kabinen fra den... Men uanset det skete, så er det stadig den fedeste tur jeg har prøvet. Man blir et helt nyt menneske når man i november måned har sovet på et koldt klinkegulv liggende på et halstørklæde og en toiletrulle som hovedpude på et tysk toilet med eneste føde en chokolade julemand som tyskeren havde ladet ligge i bilen...

Sjovt han liiiiige huskede at give os en advarselstrekant med på vejen smiley Men fuck det, den var fandme billig smiley

• #17   14. feb 2005 dem jeg har renoveret fra bunden har sgu kørt som en ny bag efter det kommer vel an på hvad der menes med renovation.. honet cylindre nye ringe nye lejer osv så har du en ny motor og det kan du ikke kåbe en sprit ny for.......................

• #18   15. feb 2005 Att. Christina - der ville jeg sgu gerne have været fluen på vægen smiley
    Hvornår en motor er færdig? Jeg vil også mene det er forskelligt, altså når *man* ikke mener det kan svare sig at reperere den.

• #19   15. feb 2005 Nikolaj - så havde du sq frosset ihjel tror jeg. For der var satme koldt. Startede med min tlf løb tør for strøm da jeg sku ringe hjem til DK efter hjælp. Pis alle mine nr lå på tlf'en så da jeg stak mit kort i kammi's tlf var der kun ét nr. Så han blev den udvalgte. Fat i ham og forklare situationen, så oprettede han tråd på toyota klubbens hjemmeside om jeg sku ha fat i Person XX meget snart.. Imens prøvede vi at sove i bilen, men uden varme blev det for koldt smiley Aldrig har jeg været så træt, så da Pajero'en kom næste morgen faldt jeg i søvn direkte på metalbunden bagi med et hundetæppe over mig smiley

• #20   17. feb 2005 Hæhe kan godt lide din måde at beskrive detalje for detalje christina..
    Hæhe..

• #21   21. feb 2005 En slidt motor kan jo næsten altid laves, er noget revnet, noget i blokken i stykker er den værre, da man jo ik udskifter en blok, det er jo = en ny motor. Min bedstemor kørte en gammel V4 Ford motor (I en Saab 96), den fik bundgas hver gang hun skulle slippe koblingen (fik skiftet kobling 7 gange) Der røg et krumtapleje, og motoren var sgu ikke til noget længere. Fordi en ventil ikke lukker i topstykket kan jo bare renoveres for lidt penge. Hvis der er skader i cylinderes er der ikke meget ved det længere, f.eks. ring der har skrabet op og ned.

• martin r
    martin r Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Svar: 3
    #22   7. jul 2007 Kære venner!

Topstykker og krumtapper osv. bliver selvfølgelig slidt. Det har jeg nu aldrig været ude for.

En udkørt motor kan man ganske enkelt måle på olieforbruget. Når olieforbruget stiger, skyldes det, at stempelringe, foringer m.m. er blevet slidt ned til tolerancer, som ikke kan holde olien adskildt fra forbrændingen i kamrene. Er det rigtig slemt, kan man se det på udstøningsgassen, som bliver grå og tyk. Det er smaskhamrende forbudt og meget kræftfremkaldende.

Så er det sket med motoren. Man kan dog få specialværksteder til at fremstille nye stempelringe, men det koster. Køb en ny motor.

Min sidste V4 motor (SAAB 96/Taunus) gik knap 500.000 km (en motor med lav kompression).

Moderne motorer holder ikke længe, fordi der er gået sport i ydelsen og ikke holdbarheden. Teknisk set kan man bare ikke få både i hovede og i røv.

Så jer med de nye biler (som banker den op i 6000 omdr foran rødt lys: i komer til at vende jeres mønter resten af dagene)

Kommentér på:
Hvornår er en motor færdig?

Annonce