873 visninger
|
Oprettet:
Hvornår er en motor færdig? {{forumTopicSubject}}
Jeg har i længere tid gået og tænkt på noget.... mange skriver at motoren er færdig, men hvornår er den egentlig det? Man kan vel altid lave en motor, medmindre der er hul i blokken eller noget? Håber lige i kan hjælpe en dum, tak.
maj 2003
Følger: 146 Følgere: 139 Biler: 1 Emner: 298 Svar: 2.027
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 60 Svar: 425
Men det kan man vel definere på mange måder.. men motoren er jo ik kun blokken det er jo også topstykke og tændning osv.
Så det er vist mere en talemåde!
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 111 Svar: 631
Ps: Den er da for vild den patrol, Klinke :o)
maj 2003
Følger: 146 Følgere: 139 Biler: 1 Emner: 298 Svar: 2.027
det kommer jo an på om man gider lave motoren, da det tit bliver dyrer end man regner med, hehe
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.299
Tror også det er en talemåde. Bilen er færdig = totalskadet. Kan ikke betale sig at betale for at få den rep....
Hvis både blok, top og krumtap er i udu er der jo ik møj motor tilbage...
Mvh. Anders
feb 2004
Følger: 23 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 19 Svar: 163
Men en motor kan vel ALTID laves.....det er et spørgsmål om tid og penge.....
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 60 Svar: 425
du fåer et særlig god resultat ud af det!
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 60 Svar: 425
dec 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 215
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
Så er en motor færdig....
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.299
dec 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 215
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
Vidste godt noget var galt da den smadrede 5.gear (udover det klassiske defekte syncromesh imellem 1-2) efter 200km, og tog resten af vejen i 4. delvis skiftende mellem at ku trække 80 og 180
Var SÅ ligeglad med den motor, sku bare bruge kabinen fra den... Men uanset det skete, så er det stadig den fedeste tur jeg har prøvet. Man blir et helt nyt menneske når man i november måned har sovet på et koldt klinkegulv liggende på et halstørklæde og en toiletrulle som hovedpude på et tysk toilet med eneste føde en chokolade julemand som tyskeren havde ladet ligge i bilen...
Sjovt han liiiiige huskede at give os en advarselstrekant med på vejen
dec 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 215
okt 2003
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 273
Hvornår en motor er færdig? Jeg vil også mene det er forskelligt, altså når *man* ikke mener det kan svare sig at reperere den.
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
nov 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 62
Hæhe..
aug 2004
Følger: 31 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 714
jul 2007
Følger: 1 Svar: 3
Topstykker og krumtapper osv. bliver selvfølgelig slidt. Det har jeg nu aldrig været ude for.
En udkørt motor kan man ganske enkelt måle på olieforbruget. Når olieforbruget stiger, skyldes det, at stempelringe, foringer m.m. er blevet slidt ned til tolerancer, som ikke kan holde olien adskildt fra forbrændingen i kamrene. Er det rigtig slemt, kan man se det på udstøningsgassen, som bliver grå og tyk. Det er smaskhamrende forbudt og meget kræftfremkaldende.
Så er det sket med motoren. Man kan dog få specialværksteder til at fremstille nye stempelringe, men det koster. Køb en ny motor.
Min sidste V4 motor (SAAB 96/Taunus) gik knap 500.000 km (en motor med lav kompression).
Moderne motorer holder ikke længe, fordi der er gået sport i ydelsen og ikke holdbarheden. Teknisk set kan man bare ikke få både i hovede og i røv.
Så jer med de nye biler (som banker den op i 6000 omdr foran rødt lys: i komer til at vende jeres mønter resten af dagene)
Hvornår er en motor færdig?