{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.343 visninger | Oprettet:

Ford Focus 97´er - lav tomgang??? {{forumTopicSubject}}

Hey, har lige et spørgsmål til de kloge Ford folk herinde!

Mine forældre har en Focus 1,6 fra 97

når den er varm og står i tomgang så ryger den helt ned i 700-800 omdr. i minuttet.
det er altså lige lavt nok efter min vurdering? det er lige så det hele vibrerer og den er lige ved at gå ud.

Problemet er så at der intet er at se på den slags biler! ikke i motorrummet. INTET hele styringen af gas/luft er bare gemt godt væk.

kan det passe at tomgangen skal reguleres ved en Ford mekaniker på en computer eller hvad? kan man virkelig ikke skrue i det selv?

det er da pisse irriterende at de pakker motoren så meget ind at man knap nok kan fylde sprinkler væske på selv.

Nogle der har et bud? hvordan skruer man lige den tomgang en smule op?

tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Focus 97´er - lav tomgang???
  • #1   13. maj 2008 styringen af gas ? smiley

    Ja, det kan godt passe. Ved dog intet om Ford, men på "nyere" biler kan man ikke selv stille tomgangen uden tester.


  • #2   13. maj 2008 satans...
    tænkte det nok...!
    motorrummet er bare helt dækket af plastik og så står der bare FORD

    røvsygt at de bygger nyere biler på den måde...
    jeg kan bedst lide min egen årgang på corolla'en! først 90'er - midt 90'erne

    der kan man sgu komme til det hele selv.
    ikke alt det plastik til at dække motoren til.


    så man skal højst sandsynligt til Ford for at få skruet den 200 omdr. op? Haha! hvor latterligt...


  • #3   13. maj 2008 Altså du kan jo bare skrue det dæksel af smiley Men tror stadig ikke du kan. Ved det dog ikke.

  • #4   13. maj 2008 ja ja, det har jeg jo gjort...

    jeg skruer selvfølgelig i alt hvad jeg kan inden jeg spørger herinde.

    men selv når man fjerner dækslet er motor og styring indkapslet igen...?!

    med alle mulige ledninger og pis og lort?!

    jeg ville bare høre om det virkelig kan passe at man ikke selv kan justere noget så simpelt som gassen?


  • #5   13. maj 2008 tror du ikke at det er noget så simpelt som det luft rør der blander varm lugt fra motoren. den hedder abc rør på min golf og det var det der var problemet på min.

  • #6   16. maj 2008 ford mekker her, der er nogle af de Focuser der går meget lavt i tomgang når de bliver varme, hvis der ikke elektronisk gas sjæld på, sidder der en lille skrue du kan dreje lidt på, men ikke for meget, for så kan computeren ikke finde ud af hvor gas spjældet stå.

  • #7   1. apr 2014 Fik de nogen sinde løst problemet..? Og hvad var der galt har nemlig samme problem med magen til bil

Kommentér på:
Ford Focus 97´er - lav tomgang???

Annonce