{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Peter B
Peter B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

UJÆVN MOTORGANG {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg er netop blevet ejer af en Hyundai Elantra fra 2000 (før modelskiftet).
Den har kørt lækkert og upåklageligt, indtil igår. Kørte op ad en stejl rampe fra en parkeringskælder, hvorefter motoren nærmest hopper. Den kører meget ujævnt, både i tomgang og når der gives gas. Har søgt mig lidt frem til at det kan være tændkabel/tændrør der fejler noget, eller muligvis toppakningen. Nogen som har erfaring med dette, eventuelt med hyundai også.
Bilen har forresten kun kørt små 70.000 km, så ved ikke om det så også evt kunne være noget med ventilerne...?

Med venlig hilsen - Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  UJÆVN MOTORGANG
  • #1   26. maj 2008 hmmm.. kan måske godt være benzinfilteret der er blevet stoppet af snavs der er kommet i systemet pga hældningen.. prøv lige at efterse det i første omgang.. ellers gør som du selv siger.. tjek tændrør og tændignssystemet for fejl :o))

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    apr 2007

#2   26. maj 2008 Ok. Det kunne også lyde som en løsning. Men Det vil sige at hvis filteret er tilstoppet, så får den ikke brændstof nok, og derfor hopper/hakker motoren i det...?

Er nemlig nysgerrig for at vide om det ville være noget jeg kunne ta mig af selv, eller noget der skulle en mekker til.

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    apr 2007

#3   26. maj 2008 Inden jeg kaster den hen til en doktor i morgen, så vil jeg da høre om andre har nogle forslag. Selv om jeg hælder meget til det med benzinfilteret.

• #4   27. maj 2008 du kan sagtens selv skifte det... følg benzinslangen.. den går i passagersiden så vidt jeg husker.. på et tidspunkt sidder der et filter... af med det gamle og på med det nye... er ganske enkelt og lige til.. forvent dog den er lidt svær at starte første gang, da den liiiiige skal suge benzin frem :o))

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    apr 2007

#5   27. maj 2008 Så er det fikset. Det var et tændkabel der havde givet op.
    Men det kan jo aldrig skade at skifte filteret alligevel smiley
    Eller rigtig mange tak for hjælpen.....

• #6   27. maj 2008 ahh.. det var da hvad det var.. bare mystisk det skete under stejl kørsel.. men.... tilfældighed findes jo også endnu, hihi

bedst af alt er dog den er online igen :o))

Kommentér på:
UJÆVN MOTORGANG

Annonce