{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.113 visninger | Oprettet:

Jakob Kanne B
Jakob Kanne B
Tilmeldt:
23. mar 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6

Er mit bilbatteri dødt? {{forumTopicSubject}}

Efter et døgn med lys på var 406 2,0 hdi helt død. Jeg fik den igang med startkabler, og den startede med besvær et par gange derefter. Men til morgen var den død igen - ikke helt - der var stadig lys i kabinen og instrumentbrættet - men ikke nok til at starte bilen. Jeg brugte igen startkabler og kørte 45 min. Ville ikke starte igen - kun lidt lys. Den holder derude uden at være slukket - hvad skal jeg gøre? Jeg har ikke særligt bil-værktøj og målere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er mit bilbatteri dødt?
  • #1   31. maj 2008 Du kan være heldig at kunne vække det til live ved at lade det lade med en batteri lader i et døgns tid....
    Så ud med batteriet af bilen og på med en rigtig lader..


  • #2   31. maj 2008 Kunne godt tyde på, at dit batteri er faldet sammen, men du kan prøve at måle om den lader nok.. der skal være ca 14,2v over batteriet

  • #3   31. maj 2008 Den lader ikke ret meget ved bare at holde i tomgang... Der laver den kun lige strøm til at holde bilen igang...

    Prøv at kør en god lang tur på en times tid...

    Vil den stadig ikke starte derefter, så skal du nok kigge efter et nyt batteri.


  • #4   31. maj 2008 det er klappet sammen. sker nogle gange.. det kan ikke lades op igen.. den har stadig lidt. men man kan næsten aldrig lade dem op igen.. så der ska nok et nyt til.. men det ødelægger heller ikk ens budget..

  • #5   31. maj 2008 Du får en til at skubbe dig, så sætter du den i anden gear (holder koblingen inde til i et i høj fart, så filer du koblingen til den går igang)..

    Så llader du den holde noget tis i frigear, leger evt lidt med gassen, også når du har holdt sådan lidt, så kører du den rigtig langt ud i gearene (jo flere omd. jo mere strøm lader den har jeg hørt). Og sådan kører du de næste par dage når du skal bruge den, indtil der er strøm på den og den starter stabilt..

    - Mine forældre havde nemlig samme problem..


  • #6   31. maj 2008 slåfejl var gratis kan jeg se smiley

  • #7   31. maj 2008 en generator lader maks ved ca. 2500 omdr..
    og hvis din generator lader, så er dit batteri faldet sammen..


  • #8   31. maj 2008 du må jo ikke skubbe en bil med katalysator troels!!

    og så en diesel..


  • #9   31. maj 2008 hmm afmonter batteriet og se om der er vand på først prøv så at lad hårdt på den med en lader og ae om en af sellerne koger/bobler hvid det er tilfældet kan du godt finde et nyt da det gamle aldrig kommer op på fuld kraft igen

Kommentér på:
Er mit bilbatteri dødt?

Annonce