{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.550 visninger | Oprettet:

ujævn {{forumTopicSubject}}

Hvorfor går min bil så ujævnt i tomgang når den er varm. når den står mellem 1500-2000 omdr. er der ikke noget, men når den når under 1500 går den amok. den kan ligge og svinge mellen 500 - 1400 omdr. jeg har lige skiftes fordeller, roter, tændkabler, tændrør. men det har heller ikke hjulpet. Er der nogen der kender til problemet, inden jeg går ud og invistere et eftersyn. Det skal jo lige siges at det er en MazdMazda 626 gd 2,0 12v fra 88. Håber at få et svar?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ujævn
  • #1   5. mar 2003 Hvad med tomgangs regulatoren? Hvis den har sådan en.

  • Casper L
    Casper L Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #2   8. mar 2003 Jeg vil ikke love noget, men det KAN være igniteren (den del til den elektroniske tænding. Den koster ca 1200kr hos mazda.

    Har selv haft en 626 GD 1990, og den havde det med bare at gå istå, sådan lige pludseligt. De sagde på mazda, at det var meget normalt at den blev slidt op efter 150.000km og opefter.

    Jeg ved desværre ikke om man kan få ignitoren uorginal, for 1200kr for 5 gram "lille dims" er jo dyrt.


  • #3   8. mar 2003 okay det vil jeg da lige prøve at se på det kunne jo godt være det

  • jens chr.  n
    jens chr. n Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Svar: 8
    #4   8. mar 2003 Hej Christian

    Jeg vil foreslå dig at du først prøver at rense dit brændstofsystem - dette gøres bedst med Liqui-moly's BENZIN-SYSTEM-RENS, det er et rensemiddel som tilsættes direkte i tanken.

    Jeg kan selvfølgelig ikke garantere dig at det afhjælper dit problem - det kan jo også være et mekanisk - men det ville da være et forsøg værd.

    Klik ind på www.liqui-moly.dk og læs mere om produktet, du finder det under additiver - værksted-proline

    Ring eller send en mail, så skal vi prøve at hjælpe dig


  • mico p
    mico p Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 4
    #5   27. mar 2003 pakning mellem indsugningsmanifold og topstykke , det er en kendt problem for dem.... skift den og den spinder som en mis igen.... det er sikkert ud fra din beskrivelse at der er en utæthed på indsugnings siden,chek derfor alle vaccumslanger også.... mvh mico

  • #6   27. mar 2003 hey okay den pakning har jeg sku aldrig tænkt på.
    ja jeg har set alle mine vacuumslanger efter, skiftet mine tændrør, tændkabler, fordellerdeksel, rotor, luftfilter, benzinfilter.
    det næste jeg slulle i gang med var at rense min karburator.
    men jeg vil lige se efter den pakning.
    hvis den er defekt er det så en man selv kan lave/skære en ny af eller skal jeg ud og skaffe en original.


Kommentér på:
ujævn

Annonce