{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.665 visninger | Oprettet:

Zetec motor hugger i det {{forumTopicSubject}}

Har lige købt mig en Mondeo 2,0 Zetec-E fra 1997, og den har så været til service hos Ford...
Men jeg syntes den har et irriterende problem, når jeg køre ved konstant hastighed i byen (fx ved 60km/t) og jeg så slipper speederen mod et kryds, så hugger den :X

Den har gået 166.000km og har fået at vide at den trænger til en ny kobling, men kan det også være det der er skylden i huggerriget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Zetec motor hugger i det
  • #1   2. jun 2008 nye tændkabler og tændrør en typisk zetec ting..

• #2   2. jun 2008 Tjek bøsne i bærearmen .

Jeg har samme problem og har lige fundet ud af det:P

• #3   2. jun 2008 Hov. så skuda ik det var selve motoren hehe smiley

• #4   2. jun 2008 Tror min kammis mondeo fik skiftet motoren omkring det km-interval også ...

Forældrene havde aldrig andet end problemer med deres 1,6l Zetec motor fra '94 i en Escolort...

• #5   2. jun 2008 lampe somde og tændrør.. luft masse/mængde måler... se på de ting og jeg tror du finder fejlen

• #6   2. jun 2008 Hm den skal alligevel på værksted og have skiftet bøsninger og styrekugler, så tror jeg høre om de ikke kan måle med et eller andet instrument og finde fejlen så smiley
    Kan selvfølgelig tjekke tændkabler og tændrør, nu jeg tænker mig om, hjalp det faktisk da min gamle Pinto motor også huggede smiley

Men tvivler på det er selve motoren, de holder for evigt hvis man bare passer dem smiley

• #7   2. jun 2008 Troede dog Ford tjekkede sådan noget ved service, men okay, nu kører de jo heller ikke i den hver dag og mærker sådan nogle småting

• #8   2. jun 2008 Det kan være mange ting, bosch laver ikke lige frem godt dele...

Spørg hos ford hvad det det ! det kan godt betale sig frem for at skifte samtlige dele selv.

Iøvrigt hvis du selv skifter dele SÅ KØB DEM ORIGINALE HOS FORD ! alt andet dur ikke !

Og hvis din zetec går i stykker inden 500.000km så er det pga dårlig vedligeholdelse!

Den er sindsyg solig den motor, og stærk.
    Jeg har selv dræbt adskellieg lorte toyotaer, en fiat, og et par andre, men det har ikke lykkes mig at ødelægge en zetec der var vedligeholdt!

• #9   2. jun 2008 Hehe der er en grund til jeg gav den service hos Ford, gider sq ikke alle de billige efterligninger, min erfaring siger at org dele betaler sig best i længden, så må det koste hvad det koster, tingene skal bare virke smiley

• #10   2. jun 2008 Ja det er altid bedst med originale, selvom man får ondt i pungen, men det betaler sig på sigt.

Jeg købte engang selv bærearme hos hoyer (thansen/merkonomen)
    og i løber af den næste 1½år måtte jeg ca hver 3md op og bytte dem til nye fordi de gik i stykker, hele 9 gange måtte jeg skite dem, hvor efter jeg fik pengene retur, så købte jeg originale, og det er 3 år siden ! ingen problemer siden.
    Jeg købte engang tændkabler i thansen, bilen kunne ikke tage mere end 3000 omd, og den hakkede og hostede...... så pengene tilbage og købe nye, min zetec har gået 320000kr, uden problem, kører stadig på original vandpumpe, oliepumpe, har fået skiftet toppakning ved de 200000km, og eller service iflg bogen.

• #11   20. dec 2011 Jeg har også selv en ford mondeo med en 1.8i zetec, den hugger også lidt når jeg slipper speederen, den har kørt omkring de 250.000 men den motor holder bare, jeg kører som død og helvede og den tikker ikke engang.

Kommentér på:
Zetec motor hugger i det

Annonce