{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Centerring, hvordan skal den vendes? {{forumTopicSubject}}

Hey..

jeg sidder og skal til at montere nye fælge på min bil, men hvordan skal centerringen vende?

og SKAl der være centerringe på ? fordi har lige afmonteret 3 gamle og sat 3 nye på og der sad kun centerringe på 2 af dem + at de begge du vendte omvendt af hinanden.. Men hvordan skal den vende rigtigt, skal den kant som er breddest vende ind mod bremser eller ind mod fælg?

På forhånd tak - håber i forstår spørgsmålet =)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Centerring, hvordan skal den vendes?
  • #1   10. jun 2008 de kan kun sidde på en måde smiley

• #2   10. jun 2008 hmm hvorfor har du kun skiftet 3 og ik alle 4? er nok smartest at skifte den sidste også.

centerringene sørre for fælgen sidder 100% som det skal, er fælgen orginal, er centerringen vist ikke nødvendig.

centerringen skal du sætte på dine fælge inden du sætter fælgene på... kan kun sidde på en mådeden del af dem der er smallest skal selvf ind imod fælgen og så skal de lirkes forsigtigt ind på plads

• #3   10. jun 2008 Morten H nej kan de ikke. smiley De kan vendes på to måder så den "bredde" ende vender ud og den tynde ende vender ud..tro mig har prøvet at sætte den på på begge måder..

• #4   10. jun 2008 stor kant ind mod bremser

• #5   10. jun 2008 suk tror jeg har vendt dem forkert så.. smiley Men så har de centerringe som sad på den i forvejen vendt forkert.. :\ Men det er så VW fælge..

• #6   10. jun 2008 tror altså ikke du kan få dem forkert på, de kan ikke komme ind i fælgen med den brede kant

• #7   10. jun 2008 Du sætter dem bare i fælgen istedet for på navet? Så kan de ikke sidde forkert.

• #8   10. jun 2008 Prøv og hør. hvis du ikke kan finde ud af hvordan center ringe skal vendes var det måske ide at lade nogen der ved noget om det gøre det?`

Det er sku ikke for at spille smart eller håne dig, men det er altså relativt vigtigt at dine hjul er monteret korrekt og spændt/efterspændt med korrekt momment. dels kan du trække dine bremser skæve, men tænk hvor meget der kan ske ved at et hjul falder af med høj fart.

Har sku set fælge der er gået løse pga en rustkant på navet så tilsvarende kan også ske hvis de ringe ligger forkert...

• #9   10. jun 2008 Jamen har sat 3 på og de 2 førreste slutter helt tæt mod bremsen,, Jeg har vendt den brede kant ind mod dækket..

~zyrez~ Martin S ja men vidste jeg ikke man skulle/kunne ;D

• #10   10. jun 2008 Philip N, hvorfor tror du jeg spørger herinde?:) Har aldrig før brugt centerringe, da jeg før i tiden bare har skiftet dækkene og der ingen centerringe har været,..

• #11   10. jun 2008 Det er ikke til at sige uden at se et billede... På nogen fælge skal de vende modsat af andre.... Har set nogen med en ring der skulle vende modsat.
    Og center ringe er nødvendige hvis de kan være der.

• #12   10. jun 2008 du burde sagtens selv kunne klare det, men er svært at vide hvordan man gør når man ik har prøvet det før, men de kan da ik sidde ret godt på bilen nu hvis de vender forkert?

• #13   10. jun 2008 Natasja M, Jamen har lige afmonteret et, centerringen er blevet mast ind så den passede så den "store" lang er blevet ligesom den lille så centerringene er færdige, så må have købt nogle nye.. eller kan jeg bruge de gamle som sad på inden?

• #14   10. jun 2008 Natasja M
    Hvis det er de der plastic nogen er der sku nok nogen der kan vende dem forkert og bare spænde dem ind med magt. (no offence lyst.)

Hvis fælgene er de samme kan du bruge de gamle ellers ikke.

• #15   10. jun 2008 lyst
    hvis det er præsis samme størrelse ned til hver eneste milimeter, ellers ikke, men de er heldigvis ikke de dyreste.
    er de ødelagt?mast? så har du brugt vold?

philip
    jah er jo så åbenbart rigtig nok, tror jeg nok bare ikke lige jeg kunne få dem til at vende forkert altså smiley

• #16   10. jun 2008 Vi har en lærling der har magtet at vende bremseklodser omvendt så belægningen vender ud af, så ALT kan lade sig gøre smiley

• #17   10. jun 2008 haha lige nøjagtig det eksempel gav en kammerat den anden dag da han foreslog mig at blive mekker

• #18   10. jun 2008 Philip N, hvorfor kan jeg ikke bare bruge de samme.. dem som sad på før? de passede lige på de nye fælge, det er rase 5-star fra thansen som er købt med pasnings garanti, så de burde jo passe og så kan centerringene vel også bruges igen?

Natasja M, ja har da brugt vold, de skulle jo spændes ordenlig fast.. smiley Desværre...

Men kan jeg bruge de samme centerringe igen? De er monteret med dem nu nemlig og de passede lige ned i de nye dæk/fælge..

Kommentér på:
Centerring, hvordan skal den vendes?

Annonce