{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

406 stepmotor/tomgangs regulering {{forumTopicSubject}}

Hey håber nogen har erfaring i dette emne.
Jeg har stået og rodet med en 406 2.0 i et par dage nu.[Motorkode RFR)

Den kan ikke holde tomgangen. Kører fint ellers og trækker perfekt. Har skiftet step motoren men det er nøjagtigt det samme nu , den hakker og går ud i tomgang. Jeg har prøvet at kvæle den by-pass kanal hvor tomgangs luften passere og hvor step motoren også går frem og tilbage for at styre luften når spjældet er lukket. Når jeg sætter hånden for og lukker af for 90% af luften, med spjældet lukket, begynder den at gå nogenlunde jævnt og jeg kan holde motoren igang. Altså er jeg nået frem til at step motoren lukker op for alt for meget luft i tomgang.
Både den nye og den gamle step motor justere sig selv når jeg sætter tænding på. Så umiddelbart virker de. Har prøvet at hive fjederen helt ud, og sætte den i igen, så de lukker for mest mulig luft i kanalen, men de justere bare sig selv igen.

Kan ikke rigtigt tænke mig ud af dette problem mere, er Pug mekker men det her er fusk, og har ikke rigtigt samvittighed til at køre den ind på værkstedet hvor jeg arbejder smiley

Hvis nogen kender til problemet må de meget gerne henvende sig snarest, mit tlf nummer er 28 77 37 78

Mvh Bjarke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  406 stepmotor/tomgangs regulering
  • #1   6. jul 2008 kan ikk lige logge på auto frontal.. det der står hvordan man gøre.... men mener der er noget med at man skal slette alle fejlkoder, også skal den stå tomgang til blæseren har køre en gang, ud og køre over 3000 omdr. i et kvarter, derefter skal den stå tomgang til blæseren har kørt tre gange... men og det er det som står derinde.. har prøve det nogle gange..

  • #2   6. jul 2008 Hej Jan, ja har renset og ladet den stå og nulstille i 10 minuter uden batteri på, og prøvekørt den 200 gange.

    Hej Peter, tusind tak vil prøve at sætte testeren på imorgen på arbejdet og gøre som du siger.

    Tak til jer begge for hjælpen

    Mvh Bjarke


  • #3   6. jul 2008 er det en d8 eller en d9 model der er forskelligt rfr er det ikke en XU10 hvis det er det skal du slette fejl koder, sæt tænding på bilen i 10 sek, afbryd tænding 20 sek. start motoren og lad den køre drift varm

Kommentér på:
406 stepmotor/tomgangs regulering

Annonce