{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.193 visninger | Oprettet:

Kompression mangler! Hvad? hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg står og skal til at kigge på en bil, men har fået at vide på forhånd at der mangler lidt kompression, eller noget i den retning, på den tredje cylinder. Men den skulle være køreklar alligevel fik jeg at vide.

Mit spørgsmål er så...Betyder det noget særligt? Og hvor svært er det at lave/få lavet.
Håber på lidt gode svar!
Mvh. Danny

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompression mangler! Hvad? hvordan?
  • #1   17. mar 2005 Ja det betyder en del. Din motor kommer til at gå ujævnt..
    .. det er formodentligt en stempel, hvor der er gået en stempelring .. alternativt en ventil der ikke lukker. Det kan også være en toppakning, som er ret nem at skifte..

Bruger den meget olie? Er der vand i din olie ?

• #2   17. mar 2005 (jeg tror vist lige jeg er med på en lytter, her kan man vist hurtigt lære lidt om motorer...)

• #3   17. mar 2005 Jamen det er ikke en bil jeg har endnu. Jeg skal ned til syd for grænsen og kigge på den. Men kan jeg køre hjem i den hvis det er?

• #4   17. mar 2005 Det kan højst sandsynligt sagtens køre hjem. Hvis det kun er LIDT kompression den mangler kan det være du slet ikke kan mærke det. Men den vil under alle omstændigheder yde mindre end med fuld kompression. Spørgsmålet er jo bare hvor "utæt" den er.

• #5   17. mar 2005 Tag det med i betragtning af bilens pris! Den skal selvfølgelig være billigere end en tilsvarende bil hvor kompressionen er i orden! Det kan iøvrigt tyde på at bilen måske er blevet kørt hårdt, siden den har sådan en fejl.

• #6   17. mar 2005 Du kan sagtens køre i den hvis den mangler "Lidt kompresion". Kører den jævnt og trækker nogenlunde så det er vist fint.

men hvis motoren lyder som en plæneklipper og det giver udslag på richer når du starter den.. så er det måske ik så godt smiley

• #7   17. mar 2005 Jeg siger 1000 tak for svarene ind til videre.
    Men den er nemlig billigere end de tilsvarende biler. Den står til at være køreklar, så derfor regner jeg ikke med at det er særlig slemt. Men nu må vi jo se.

• #8   17. mar 2005 Held og lykke med det

• #9   17. mar 2005 Den kan være en slap stempelring... Du kan sagtens køre med det... Prøv og hør om den evt. bruger olie?

• #10   17. mar 2005 Okay jeg hører lige med ejeren.

Men jo tak Casper M.

• #11   17. mar 2005 Tak for alle svarene...

• #12   17. mar 2005 Hvis det er en stempelring det er galt med så vil du højst sandsynlig kunne lygte benzin i olien, hvis det er 1½bar under normalen. Jeg syntes du skal høre ham ad hvad komprisionen ligger på, på alle cylindre. Det må han jo vide når han siger at den mangler lidt på den ene.

• #13   17. mar 2005 Okay, prøver lige at høre mig ad. Men det er sku ikke så nemt at forklare de der tyskere hvad man mener. Engelsk er de sku ikke ret gode til. Men jeg prøver mig frem smiley
    Tak, og hvis der er nogle der har noget at tilføje må i gerne det smiley

• #14   17. mar 2005 Hej alle,

Min har et lignende problem. Der er målt lavere kompression på cylinder 3 og den starter kun på tre cylindere om morgenen og hakker og pruster....efter ca .30 sek så er der ikke noget andet end den rasler a.h.til ! Når bilen er kørt driftsvarm er det ikke lige så slemt men lyden er der dog stadig.

Nogen der har gode bud ?..

• #15   17. mar 2005 Thomas V > Lidt svært uden at have hørt lyden, med det kan være en ventil der hænger lidt, den kan være skæv eller sodet til.
    Endvidere kan dit problem skyldes en stempelring, som tidligere nævnt og så begynder reparationen, at koste.
    Toppakningen var også en mulig fejl, efter de symptomer du beskriver - der kan være en lille revne i enten topstykke eller toppakning, så når bilen er kold løber der kølervæske/vand ind i cylinderen og når den så bliver kørt driftsvarm, udvider topstykket sig og lukker revnen.

• #16   17. mar 2005 Hej Nikolaj,

Jeg tvivler på at det er toppakning, da den ikke har nogen af de andre symptomer. (intet hvidt stads i olien og bobler ikke i vandbeholder osv.)
    Bilen bruger INTET vand og stort set INGEN olie heller...

En ventil der hænger kunne det vel egentlig godt være.... bilen har fornyligt fået nye ventil-løftere, fjedre og knast-aksel.

/Thomas

Kommentér på:
Kompression mangler! Hvad? hvordan?

Annonce