{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

Pug 206 motorproblemer {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Har et lille problem med min pug 2006 1.4 benz fra 2003.

Har gennem et stykke tid levet med en noget "rystende" motor og da jeg en dag så motoren blive varm (Rødt felt) smed jeg den til aut. pug mekker. De beholdte den og et par dage senere gav de mig dommen. 15.000kr skulle jeg lige hoste op med da jeg skulle have en ny motorblok. De siger at motoren er blevet ristet.
Nå, men jeg hoster op med pengene og fik den tilbage efter 3 uger (Skod service)
Så prøver jeg bilen af igen og har derfor lige et par spørgsmål til jer experter.

Fra jeg starter motoren og kører indtil temp måleren når "90" grader så kan der sagtens gå 10-20min. Er det normalt? Jeg husker det som det kun tog et minuts tid eller sådan.
Når jeg så tænder for aircon, så kan den godt finde på at gå lidt over de 90 grader, dvs. op omkring de 100. Er det normalt?

Jeg vil sige jeg er en idiot til biler, har intet forstand på det. Så hvis i lige kunne hjælpe med et lille svar ville jeg blive lykkelig smiley

Mvh Maritn

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pug 206 motorproblemer
  • #1   19. jul 2008 Det som er godt ved 206 det er at de bliver varme på ingen tid, min er klar til gas efter ca 2-3 min kørsel.. så jeg forstår ikke at der skal gå så lang tid med en ny blok

• #2   19. jul 2008 At temp. stiger ved brug af aircon er ikke unormalt da motoren belastes markant mere, hvilket du os kan høre hvis du holder i tomgang og sætter det til, så dykker den i omdr.
    Men det andet synes jeg godt nok lyder sært. Muligvis en termostat der ikke er helt ny længere..

• #3   19. jul 2008 Jesper .
    Kan ikke helt lade være med at kommentere dit indlæg med at den er klar til gas efter 2-3min. husk på at det er rigtig at toppakningen ikke tar skade når vandet er varmt. men husk olien, den skal altså også være oppe i temp. da det ellers belaster lejer krumtap og cylindervæg....
    I virkeligheden ville man ha mere gavn af en olie temp føler fremfor en til vand.
    Kender det fra motorcykler..

• #4   19. jul 2008 Tak for svarene

De siger de har "testet" bilen så alt skulle være i orden, men jeg tror nu ikke rigtigt på dem. Vil ikke sidde med samme problem igen om 2 år.

Normalt så syntes jeg at temperaturen holdt sig pænt på de 90 grader, om man brugte aircon eller ej. (Ved kørsel)

Kan det være andet end termostaten der er noget galt med?

• #5   19. jul 2008 Nicholai P

Iknow jeg fyre den heller aldrig af efter så kort tid min 10 min kørsel før den får gas.. men i følge instrument slulle den jo være klar selv om olie ikke er varm endnu..

Kommentér på:
Pug 206 motorproblemer

Annonce