Søger Ford Escort 1,3 1986 eksperter {{forumTopicSubject}}
Ja nu vil jeg altså ha det underlige problem afhjulpet.
Det drejer sig om min Ford Escort 1,3 10/1986 som har et trælst problem for tiden. Jeg vil prøve at beskrive et hændelsesforløb, så er det lidt nemmere at forstå tror jeg.
Jeg kan gå ud og starte bilen uden problemer (batterilampen lyser når du slår til tænding, og går ud når bilen er startet). Derefter kan jeg køre fx 500 meter op til tanken og slukke bilen mens jeg tanker. Når den så skal startes igen, ja så er den fuldstændig død, gir slet ingen lyd fra sig når man drejer nøglen, og der kommer heller ingen lys i batterilampen på instrumentbordet når den slås til tænding. Jeg kan så rimelig nemt skubbe den i gang, og køre hjem ad igen de 500 meter tilbage til garagen. Nogle gange når den skubbes i gang, så er jeg heldig at bilen begynder at virke igen, det kan jeg se på at benzinmåleren, temperaturmåleren begynder at stige. Når bilen ikke virker (ikke vil starte af sig selv) ja så er målerne helt døde. Hvis bilen så ved det lille skub heldigvis er begyndt at virke igen, ja så kan jeg sagtens nøjes med at køre de 500 m hjem, slukke bilen og komme ud 3 dage efter, og vupti så starter den som en mis. Hvis jeg køre en lidt længere tur fx 20 km, så kan den godt virke når jeg køre, holde op med at virke og begynde at virke igen. Den er helt vildt ustabil og det er efterhånden ved at være ret trælst. For man kan aldrig køre mere end en 5-10 km væk, og skal altid holde ned ad en bakke, så den kan skubbes i gang, hvis den ikke gider starte. Jeg har målt på batteriet både da den kunne starte ad sig selv (når den altså slukkes mens instrumenterne virker), og når den ikke kan starte ad sig selv, og må skubbes i gang ( altså når bilen slukkes mens instrumenterne ikke virker og ligger helt i bunden – blæseren virker for resten heller ikke rigtigt, og dioden til lang lys vil heller ikke lyse blåt).
Når bilen vil starte ad sig selv, har jeg målt på batteriet mens den hold i gang til (13,1 volt)
Når bilen ikke vil starte ad sig selv, har jeg målt på batteriet mens den hold i gang til (9,5 volt)
Hvad kan være mit problem? Håber i har nogle faglige svar
På forhånd tusind tak
Mvh Martin
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Sys det virker underligt
mar 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 9 Emner: 33 Svar: 330
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 427
Nej,som martin siger ku det godt lyde som en daarlig stel et sted
maj 2004
Følger: 44 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 1.520
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 427
Daarlig stel i taendingslaas kan gi mange "sjove" problemer
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Men hvad med kul og batteri?
maj 2004
Følger: 44 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 1.520
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
dec 2003
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 277
tjek plus pol forbindelsen fra batteri til starter det kan også være din starter som er "syg" haft linene problem på min gl. polo.
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Søger Ford Escort 1,3 1986 eksperter