Lidt spørgsmål ang golf 3 1.9td {{forumTopicSubject}}
jeg har lige fået en golf 3 1.9 td fra 94 med 290 tusind på uret. motoren lyder sund og har ingen mislyde, bruger heller ikke olie eller vand.
jeg er dog lidt i tvivl om turboen virker som den skal.
nogle forslag til at tjekke dette ?
jeg har uanset overvejet at få sat en lidt bedre turbo på og så en Ic for så at peppe den lidt op.
nogle der har links til gode, gerne billige eller brugte turboer der passer direkte på bilen.
da det er første turbobil i min stald er jeg heller ikke helt sikker på hvordan det foregår med hævning af tryk og skruning af pumpe på bilen. så kom gerne med hints omkring dette også.
jeg regner med at montere ladetryksur, olietryk og olie temperatur målere på bilen for at kunne følge lidt med i sagerne. jeg har også ladet mig fortælle at en oliekøler evt kunne være en fornuftig ting. hvordan monteres en sådan ?
og det var vist det for nu
Thomas
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 52
jeg fandt en slange fra turboen over til en lille rund sort dims med et par ledninger til. og derfra gik der så endnu en slange der ikke var forbundet med noget.
i den anden side af bilen fandt jeg en vakum slange der ikke sad på noget og som kunne nå over til den fra den sorte dims.
jeg har sat dem sammen, men ved ikke om dette er rigtigt (men bilen kan da bremse nu da den nu ikke bare suger luft ind
Lidt spørgsmål ang golf 3 1.9td