Er det fejl på min Seat Ibiza 130 tdi? {{forumTopicSubject}}
Hey gutter.
Jeg har ikke haft min bil i så frygtelig lang tid, men jeg er begyndt at undre mig over nogen ting her for tiden.. Der er to "fejl" som jeg gerne vil have af/bekræftet..
1: Når jeg starter bilen, så har jeg lagt mærke til at der godt kan gå et halvt minuts tid (er bare et gæt) inden min voltmeter viser over 12volt.. Er dette normalt?
2: Nogen gange, eller rettere tre gange er dette sket: jeg sætter mig ind, starter bilen og gør klar til at køre ud mellem de to biler jeg har parallel parkeret imellem. Men får et kæmpe chok da jeg er lige ved at køre op i røven på den foran holdende, da rattet bare er mega tungt. Nærmest som om servostyringen lige skal starte op... Jeg ved det lyder underligt, og har aldrig nogensinde oplevet dette i andre biler.
Men jeg har på fornemmelsen at dette godt kan hænge sammen med ovenstående "lader-problem" da servo'en på sådan en ibiza er elektrisk hydraulisk pumpe, ikk? Og derfor måske ikk lige har nok power til at dreje når bilen jo nogen gange ikk lader som den skal..
Nogen der ved hvad fejlen er, og hvordan jeg løser dette?
Mange hilsner herfra..
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 51 Svar: 98
Med hensyn til servo styring tror jeg ikke strømmen har nogen indflydelse, lyder næmere som om servopumpen lige skal danne tryk,
måske olien er for tyk, eller en lille lækage/ slidt pumpe eller noget i den dur.
sep 2003
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 8 Emner: 72 Svar: 891
Er det fejl på min Seat Ibiza 130 tdi?