{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.764 visninger | Oprettet:

Skæv bil? {{forumTopicSubject}}

Jeg har været ude for et uheld med min bil, jeg bakker ud og bliver påkørt fra siden.

og her bagefter mens jeg har ventet på tid hos mekanikeren er den blevet mere og mere ustabil og kører.
den hopper og danser på motorvejen (alt over 90 kmt.)

Stiller jeg mig lige bagved og flugter dækket med sideskørtet er der 2 mm forskel på den ene side men 16 mm på den anden side??
jeg kan se forskellen med det blotte øje??

self 4 hjuls måler de den? eller gør det? kan man stole på de måler den efter? eller skal jeg henvende mig til fdm bagefter og få et tjek?

er i vildrede hjææææælp!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skæv bil?
  • #1   17. sep 2008 den er blevet skæv så den bliver sikkert gjort totalskadet alt efter hvad det er for en bil.. 2 mm kan godt rettes op.. så kommer hele bilen i en stor "vrider"

    Skal den det og er bilen under 2 år gammel så husk at gøre krav gældende vedr. verdiforringelse hos dit forsikringsselskab.. det "glememr" de tit at gøre opmærktsom på at man har den mulighed, hehe


  • #2   17. sep 2008 Det KUNNE lyde som din bagbro der er slået skæv, det er sket for mig en en Saxo, de er lidt følsomme for sideslag..

  • #3   17. sep 2008 .. ville nok få den til mekaniker / taksator hurtigst muligt.. den må da være pisse træls at køre i.. og ikke mindst farlig..

  • #4   17. sep 2008 jeg kørte den en måned efter takseringen da citroen skælskør vuderede den var sikker til kørsel.

    men den var også virkelig irriterende!

    Den har udviklet mellem 4-6 cm ratslør...

    de fik bilen igår men de har ikke ringet vedr. skævhed? men er det ikke det første de måler????

    med hensyn til værdigforringelse , kender jeg heller ikke til det? men er det en form for kompensation i forhold til den værdi fu mester når du engang ønsker at sælge den?


  • #5   17. sep 2008 Da jeg ikke er helt klar over hvad du søger af svar.

    1) Det uheld er din skyld
    2) Det er da hjernedødt at køre 90 km/t i en bil der har fået en skade i siden, Da du ikke ved om den er ved at smide bagbroen.
    3) Hvis du kan se den er skæv med det blotte øje, Hvad forventer du så at vi kan hjælpe dig med.
    4) Du spør da dem bare om de 4 hjuls udmåler den..
    5) Hvorfor blande FDM ind i det hvis du ikke stoler på dit værksted så find et andet.


  • #6   17. sep 2008 jeg stoler kun på mig selv! det standard!

    men jeg vil gerne vide om i tror den er skæv, jeg ved sku ik så meget om biler (det en ærlig sag) men vil bar ik snydes!

    1.jeg ved det er min skyld da jeg bakker.
    2. hvad skal jeg gøre når de siger den er ok? og ik vil give mig lånebil?
    3. jeg ved ikke om jeg kigger rigtigt? men burde der ikke altid være lige meget plads på begge sider??? atlså symetrisk?
    4. har spurgt og han sagde de nok skulle, men siden da har jeg intet hørt.
    men går ud fra de ik først laver skaden og så måler ( det ville være ulogisk)
    5. det er dem jeg stoler mest på, men hvor meget kan man reelt stole på dem der tjener penge på dig?


  • #7   17. sep 2008 2) Lade være med at køre 90 km/t
    3) det skal måles ud for at se om det er bagbroen eller bilen der er skæv, Det er der jo ingen der kan sige med sikkerhed uden at ha set bilen.
    4) Ring og spør om de har udført den.


  • #8   17. sep 2008 har lånebil nu så det fint, men burde nok ik ha kørt i den! heldigvis er det overstået nu!

    jeg ringer derned og hører ad hvordan og hvorledes?


  • #9   17. sep 2008 Uden at se skaden, kan det være svært at vurdere om bilen er skæv. Normalt skal der en vis påvirkning til, før bilen bliver skæv, men jeg ved heller ikke med hvilken hastighed du blev ramt ?

    Normalt kan / bør man jo stole på sit autoriserede værksted, og at de udfører arbejdet ordentligt. Men for at få ro i sindet ville jeg nu køre den til FDM (eller en anden uafhængig part) når skaden er udbedret.

    En specialtest hos FDM er ikke helt billig, men du kan jo i givet fald evt. nøjes med en alm. 4-hjuls udmåling.

    Jeg har selv en gang haft en bil, hvor jeg efter køb fandt ud af at bilen havde haft en større skade, der dog var udbedret. Jeg bestilte en 4-hjulsudmåling hos FDM for at sikre mig at bilen ikke var skæv. Ud over at lave 4-hjuls-udmålingen, gik FDM-manden bilen efter og checkede at skaderne var udbedret på korrekt vis - men egentlig betalte jeg kun for 4-hjulsudmålingen, så det var jo god service.
    Det kan jeg dog ikke garantere for, at de gør på alle FDM-centre.


  • #10   17. sep 2008 jeg blev ramt med ca. 35 kmt. direkte på baghjulet.

    men jeg ville også kører ned og få udbedringerne tjekket hos fdm, uanset hvad.

    men har bare aldrig oplevet en bil der skøjtede sådan rundt! ikke engang min gamle renault fra 94 gjorde det!!! der er noget heeeelt galt!


  • #11   17. sep 2008 lol FDM... De folk der går på et værksted ved for dumme de er hos FDM.

    Bilen bliver lavet efter taksatoren's hoved, ik værksteds eller FDM. Sådan er det.
    Og hvis bagbroen er skæv så bliver den udmålt bagefter den nye bagbro er monteret, det er standard.
    Og kan de se at bilen har fået et slag, så den evt er skæv så ryger den i bænk og bliver udmålt.


  • #12   17. sep 2008 det er styretøjet der er skævt hvis det bliver gevet til en sporing så skal det osse gøres

  • #13   17. sep 2008 men styretøjet fejlede intet overhovedet før uheldet!

  • #14   10. aug 2017 Hej

    Hvis en 4-hjuls-udmålingen siger alt er ok, og den køre snor lige.

    Men det ene baghjul sidde ca 7mm længer ude målt fra skærmkant, og den har aldrig været skadet, måler man fra skærmkant til inderskærm og til støddæmper er de mål ens.

    Hvad kan det være.


Kommentér på:
Skæv bil?

Annonce