4.764 visninger
|
Oprettet:
Skæv bil? {{forumTopicSubject}}
Jeg har været ude for et uheld med min bil, jeg bakker ud og bliver påkørt fra siden.
og her bagefter mens jeg har ventet på tid hos mekanikeren er den blevet mere og mere ustabil og kører.
den hopper og danser på motorvejen (alt over 90 kmt.)
Stiller jeg mig lige bagved og flugter dækket med sideskørtet er der 2 mm forskel på den ene side men 16 mm på den anden side??
jeg kan se forskellen med det blotte øje??
self 4 hjuls måler de den? eller gør det? kan man stole på de måler den efter? eller skal jeg henvende mig til fdm bagefter og få et tjek?
er i vildrede hjææææælp!
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Skal den det og er bilen under 2 år gammel så husk at gøre krav gældende vedr. verdiforringelse hos dit forsikringsselskab.. det "glememr" de tit at gøre opmærktsom på at man har den mulighed, hehe
mar 2005
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 156 Svar: 687
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 17
men den var også virkelig irriterende!
Den har udviklet mellem 4-6 cm ratslør...
de fik bilen igår men de har ikke ringet vedr. skævhed? men er det ikke det første de måler????
med hensyn til værdigforringelse , kender jeg heller ikke til det? men er det en form for kompensation i forhold til den værdi fu mester når du engang ønsker at sælge den?
dec 2003
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 2.517
1) Det uheld er din skyld
2) Det er da hjernedødt at køre 90 km/t i en bil der har fået en skade i siden, Da du ikke ved om den er ved at smide bagbroen.
3) Hvis du kan se den er skæv med det blotte øje, Hvad forventer du så at vi kan hjælpe dig med.
4) Du spør da dem bare om de 4 hjuls udmåler den..
5) Hvorfor blande FDM ind i det hvis du ikke stoler på dit værksted så find et andet.
apr 2007
men jeg vil gerne vide om i tror den er skæv, jeg ved sku ik så meget om biler (det en ærlig sag) men vil bar ik snydes!
1.jeg ved det er min skyld da jeg bakker.
2. hvad skal jeg gøre når de siger den er ok? og ik vil give mig lånebil?
3. jeg ved ikke om jeg kigger rigtigt? men burde der ikke altid være lige meget plads på begge sider??? atlså symetrisk?
4. har spurgt og han sagde de nok skulle, men siden da har jeg intet hørt.
men går ud fra de ik først laver skaden og så måler ( det ville være ulogisk)
5. det er dem jeg stoler mest på, men hvor meget kan man reelt stole på dem der tjener penge på dig?
dec 2003
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 2.517
3) det skal måles ud for at se om det er bagbroen eller bilen der er skæv, Det er der jo ingen der kan sige med sikkerhed uden at ha set bilen.
4) Ring og spør om de har udført den.
apr 2007
jeg ringer derned og hører ad hvordan og hvorledes?
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 121 Svar: 1.010
Normalt kan / bør man jo stole på sit autoriserede værksted, og at de udfører arbejdet ordentligt. Men for at få ro i sindet ville jeg nu køre den til FDM (eller en anden uafhængig part) når skaden er udbedret.
En specialtest hos FDM er ikke helt billig, men du kan jo i givet fald evt. nøjes med en alm. 4-hjuls udmåling.
Jeg har selv en gang haft en bil, hvor jeg efter køb fandt ud af at bilen havde haft en større skade, der dog var udbedret. Jeg bestilte en 4-hjulsudmåling hos FDM for at sikre mig at bilen ikke var skæv. Ud over at lave 4-hjuls-udmålingen, gik FDM-manden bilen efter og checkede at skaderne var udbedret på korrekt vis - men egentlig betalte jeg kun for 4-hjulsudmålingen, så det var jo god service.
Det kan jeg dog ikke garantere for, at de gør på alle FDM-centre.
apr 2007
men jeg ville også kører ned og få udbedringerne tjekket hos fdm, uanset hvad.
men har bare aldrig oplevet en bil der skøjtede sådan rundt! ikke engang min gamle renault fra 94 gjorde det!!! der er noget heeeelt galt!
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.018
Bilen bliver lavet efter taksatoren's hoved, ik værksteds eller FDM. Sådan er det.
Og hvis bagbroen er skæv så bliver den udmålt bagefter den nye bagbro er monteret, det er standard.
Og kan de se at bilen har fået et slag, så den evt er skæv så ryger den i bænk og bliver udmålt.
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
apr 2007
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 12 Biler: 13 Emner: 67 Svar: 472
Hvis en 4-hjuls-udmålingen siger alt er ok, og den køre snor lige.
Men det ene baghjul sidde ca 7mm længer ude målt fra skærmkant, og den har aldrig været skadet, måler man fra skærmkant til inderskærm og til støddæmper er de mål ens.
Hvad kan det være.
Skæv bil?