{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

placering af olietemp føler {{forumTopicSubject}}

Folk siger i bundkaret, i en bøf mellem blok og filteret, i topstykket..

Hvor er det mest optimalt at sætte føleren? På bagsiden af bundkaret, så vind ikke køler føleren, men stadig måler den gamle "varme" olie, der lige er kommet retur fra topstykket/stemplerne?

Eller mellem blok og filteret, for at måle den "nye" olies temperatur?

Forslag og specielt begrundelser modtages med kyshånd smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  placering af olietemp føler
  • #1   20. sep 2008 på min 205 GTI sidder den foran på bundkarret lige i midten, og det er standard

• #2   20. sep 2008 på en saxo sidder den vist på bagsiden smiley
    men vil sige at den altid skal sidde i bundkaret, da du kan tage efter den temp smiley hvis den fx sad ved filter og du kørte med olie køler ville du få en rimelig mærkelig visning smiley

• #3   20. sep 2008 det optimale er 2 på. En på retursiden (hvor olien kommer retur i bundkaret) og den anden så tæt på knastoverfaldenes smørreleje som muligt. Det er på en 4 cylindret tværliggende motor. På en langsliggende 5 eller 6 benet skal man faktisk have 3 smiley

• #4   20. sep 2008 Hvis nu jeg vil have den i bundkaret, fordi jeg af uransaglige årsager står og skal skifte bundkaret, og dermed har et fint et liggende, som jeg kunne smide en møtrik i..

hvor ville så være det bedste kompromis? Direkte i bunden? På siden foran? Bagved? Jeg tænker et sted hvor der er vindstille ( eller et sted jeg laver vindstille med et skjold ), så vinden ikke køler for meget der hvor jeg måler...?

• #5   20. sep 2008 på bagsiden tæt på oliepumpen

Kommentér på:
placering af olietemp føler

Annonce