{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

4E-FE EE100 Toyota Topstykke {{forumTopicSubject}}

Hej alle Bilgalleris brugere!

Jeg står med en Corolla E10 fra 93 (340.000 km) som har tabt kompressionen på cylinder 4 og halter lidt på cylinder 2 og 3. Den taber vand ved cylinder 4 kan jeg se (Har lige skiftet vandpumpe, så det er ikke det problemet er med det, men det er en anden sag lige nu).

Så derfor har jeg nu udelukket at toppen skal af (Toppakning gået, ventiler dårlige eller stempel ringe er det eneste bud som er tilbage.) Jeg har tjekket tænding og benzin indsprøjtningen.

Jeg har lige ringet til en ven som gav et tip om at hælde lidt motorolie ned i cylinder rummet (Så det lige dækker stempelhovedet) og tage benzin og tænding fra og så lade det skylle rundt dernede for at hjælpe med at tætne rundt om stempelringene så man kunne se om det var stempelringene som var dårlige. Kan dette lade sig gøre? Det lyder lidt som et sørøver trick eller er det muligt?

Hvis det ikke hjælper vil jeg tage toppen af og tjekke ventiler og skifte toppakningen. Her vil jeg gerne spørge en Toyota mekaniker eller andre som har prøvet det på sådan en motor om der er noget særligt jeg skal være opmærksom på? Kan alm. værktøj bruges (Jeg har ikke torxtoppe og stjernetoppe plus andet special værktøj)? Hvad med låseværktøj til tandremmen?

Ventilhætterne hørte jeg også fra min makker er gode at skifte på Toyotaer. Er det dyrt eller skal jeg bare mærke og se om de er dårlige? Jeg skal helst have varerne liggende klar til fredag, så det er derfor jeg er lidt kritisk med det her smiley

Nu er vognen ikke ny mere, så spar mig venligst for "ny bil" kommentarer, men det skal laves da det er det billigste og bilen kun er et "A-B køretøj".

Med venlig hilsen Dennis smiley Ford lærling ;D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4E-FE EE100 Toyota Topstykke
  • #1   8. okt 2008 den er nem nok at skrue på. syntes det skulle være mærkeligt om stempelringene røg på 3 cylindre samtidig. af med toppen skift pakningen, husk at få afrettet toppen da de har det med at slå sig lidt de alutoppe der. mener du skal bruge en 12kantet 10 eller 13 mm top for at tage topboltene

  • #2   8. okt 2008 med mindre den tikker fra ventilløfterne er der ingen grund til at skifte dem... dog læg dem på hoved hvis du piller dem ud..

    tandremmen kan du mærke op du behøves ikke noget låseværktøj (Focus er en latterlig model og ford enginiøren skulle skydes)'

    Jeg kan ikke lige huske om det er tox bolte som sidder i toppen men prøv at pille ventildeksel af så kan du se det og husk at købe de små pakninger under møtrikkerne...

    Ronni


  • #3   8. okt 2008 Arr hold op, alle Zetec motorer er da fine (Focus, Mondeo og mange andre) ;D Citroën er værre.. Der findes dem der er værre smiley

    Men tusind tak indtil videre. Det lyder til jeg godt kan gøre det smiley Lige en ting til. Er det hydrauliske løftere?


  • #4   8. okt 2008 Hov ups. Ikke citroën smiley


  • #5   8. okt 2008 når du skal samle den sætter du den bare på mærkerne og sætter remmen på. vil dog foreslå du skifter remmen under alle omstændigheder så er det gjort og den koster omkring 150 kroner.

    og det er ikke sikkert du kan se topboltene da de sidder under knasterne så dem skal du have ud. husk at ligge det pænt op så du ikke får dem byttet.(mener de er nummereret og med pil der viser hvad vej de skal vende). kan ikke helt huske med boltene da jeg mest har skruet 4A-FE men der er det de en almindelig 12-kantet topnøgle man skal bruge i 10mm


  • #6   8. okt 2008 bruger den olie kan du med fordel skifte paraplyerne når du alligevel har topstykket af.

  • #7   8. okt 2008 Det gør den, så det vil jeg gøre smiley

Kommentér på:
4E-FE EE100 Toyota Topstykke

Annonce