{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.423 visninger | Oprettet:

Suzuki Grand vitara 4x4 system hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer BG'er

Jeg har et spørgesmål, jeg har læst og læst har ikke forstået det..:D det er lige før jeg ringer til Suzuki for at vide hvilken jeg skal kører med af 4x4 systemet.

SÅ MIT SPØRGSMÅL ER:
Hvilken 4x4 system skal jeg kører med når jeg ikke kører med noget altså ingen trailer osv, Kører alm lige som en personbil smiley Hehe

4X4 SYSTEM!!

4H Denne position er til normal kørsel på landevej. Her kører Grand Vitara 3-dørs, 5-dørs og Van med "åbent" centerdifferentiale, der som udgangspunkt sender 47% af motorens moment til forhjulene og 53% til baghjulene. Afhængig af hjulenes friktion kan centerdifferentialet omfordele momentet, således at der sendes mest trækkraft (op til ca. 80%) til den aksel, som har bedst fat i underlaget. Denne momentfordelingen sikrer et optimalt vejgreb under alle forhold.

4H LockNår knappen er i denne position, er centerdifferentialet låst. Det vil sige, at den automatiske momentfordeling er slået fra, så der nu sendes lige meget moment ud til det forreste og det bagerste hjulpar. Dermed får Grand Vitara bedre offroad greb til at forcere f.eks. tunge snedriver, dybe hjulspor eller meget ujævnt terræn. 4H Lock kan kobles til og fra under kørsel, hvis de fire hjul drejer lige hurtigt rundt og hastigheden ikke overstiger 100 km/t.

4L LockGearingen er nu reduceret til ca. det halve, mens centerdifferentialet fortsat er låst. Det betyder, at Grand Vitara nu har næsten dobbelt så stor trækkraft i samtlige gear. Dermed kan bilen køre med lav hastighed op ad stejle stigninger og ned ad stejle skrænter under fuld konktrol, fordi den lave gearing også virker som effektiv motorbremse.

NI positionen N kan bilen bugseres, uden at transmissionen tager skade.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki Grand vitara 4x4 system hjælp.
  • #3   11. okt 2008 det står der jo... du skal kører 4 High uden lock

• #4   11. okt 2008 TASS .: Jeg var lidt usikkert om det var 4H eller N smiley

Derfor jeg lige satte et indlæg op smiley

• #5   11. okt 2008 Hvordan kan du være i tvivl ????
    N = uden transmision Det er det samme som frigear......

• #6   18. mar 2010 TASS. - "Pisse plat den ik kan holde til det, men selv suzuki siger det"

---> Det er der nu faktisk ikke ret mange, hvis der overhovdet er nogen, køretøjer der kan holde til.. Du låser differentialet så den trækker ens på alle hjul, det klart du kan smadre enkelte dele på det vrid der kommer på asfalt, det bruges udelukkende til offroad..

Det samme gælder alle andre, sågar traktore osv. Det bruges også kun ved fastkørsel eller stort slæb.. Der må man heller ikke bruge lock på asfalt, medmindre det kun er ligeudkørsel.

Så det ser jeg ikke noget galt i Suzuki siger, tværtimod smiley

Mvh.

Kommentér på:
Suzuki Grand vitara 4x4 system hjælp.

Annonce