{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

temp viseren i instrumentet amok vr6 {{forumTopicSubject}}

hej bg. jeg skiftede termostaten i min golf vr6, og siden er temp viseren i instrumentet gået helt amok. viseren slår helt ud til den ikke kan komme længere lige så snart man sættet tænding på bilen også med kold motor. jeg har prøvet at pille de 3 stik på termostathuset af for derefter at sætte tænding på og der sker det samme. har også prøvet at skifte spedometer uden helt. måske i kan hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  temp viseren i instrumentet amok vr6
  • #1   16. nov 2008 tror din temp føler er stået af, gjorde min første gang jeg havde vandet af min 16v den gik helt i top og faldt så ned igen, og holdt så op med og virke


  • #2   16. nov 2008 jeg har prøvet at skifte den gule temp føler mener at det er den til instrumentet, men jeg har også prøvet at sætte tænding på uden at nogle af de 3 stif på følerne var monteret og der gør den det stadig, der plejer den bare at stå på nul grader.

  • #3   16. nov 2008 ja stikket er også gult, det kan godt være det er til aircon, mener bare at jeg prøvede at pille det gule af og skifte den gule føler da jeg ikke vidste om det var termostaten eller føleren der var gået, og der viste den så vidt jeg husker nul grader i indstrumentet.

  • #4   16. nov 2008 Er det egentlig nemt at skifte termostat i sådan en ? Min måler går nemlig kun op på 70Grader..

  • #5   16. nov 2008 simon nu har jeg lavet biler på hobbyplan siden jeg var 17 og det er min store interesse, og det er nok den værste bil jeg endnu har skiftet termostat på. ikke fordi det er så svært, men du må absolite gøre mig den tjæneste at bestille et nyt termostathus og de 3 plastik vandrør dertil. jeg har brugt 10 timer på at få lortet tæt igen da det gamle hus var så skørt i plastikken og der knækkede små fliger af så vandet kunne rende bag om o- ringene det var noget værre pis, men rimelig nemt hvis jeg havde haft et nyt hus der med vandrør og termostat kan købes hos howdiaudi til under 500,- hvis det ikke er den gule mener jeg heller ikke det er den brune da min kammerat ikke har aircon på si og han mangler den brune. så kan det vel kun vore den bli i midten med 2 ledninger?

  • #6   16. nov 2008 vand temp måler til speedometer er den GULE med 4 ledninger på.... færdig slut.. smiley

    hvis man tager stikket af; SKAL viseren i speedo falde ned på nul, da den ingen signal får.. ellers har du noget fejl i ledningerne et sted hvis den stadig giver udslag uden stik på føleren.


  • #7   16. nov 2008 jeg mente nok det var den gule til instrumentet, den brune ti aircon og den blå til motorstyringen. jeg har før pillet den af hvor den så bare sagde nul grader, men nu slår den som sagt fuldt ud når stikket er afmonteret, jeg har tænkt på om det kan være en kortslutning et sted?

  • #8   16. nov 2008 ja den ligger garanteret til stel, altså signal ledningen må være ødelagt og får stel et sted fra... ihvertfald ikke føleren der fejler noget hvis den står slår ud med stikket af...

  • #9   16. nov 2008 ja stel har jeg også tænkt på det kunne være.

  • #10   19. nov 2008 DET VISTE SIG AT VÆRE DEN BLÅ/HVIDE LEDNING DER STELLEDE

  • #11   19. nov 2008 tænkte jeg nok.. smiley godt du har fundet fejlen.. hvor lagde den til stel henne ?

  • #12   19. nov 2008 den lagde stel ca 20 cm fra stikket, men nu har jeg sgu fået nogle andre problemer de var der også da jeg startede det her emne, men min motor kan næsten ikke stå i tomgang og den bruger 19l/100km altså kun omkring 5km/l det er ligesom bilen er gået i nødprogram den ændre heller ikke motorgang når jeg tager stikket af lmm og lambdasonden. underligt...! og for det ikke skal være løgn står temp. måleren stadig kun på 65grader ligesom inden jeg skiftede termostat.

  • #13   19. nov 2008 skift ledningsnettet.....

  • #14   19. nov 2008 ja det kan da være det er en mulighed, men det bliver nok ikke lige til. da jeg pillede stikket af lambdasonden opdagede jeg at der kun var 2 ledninger på i farverne rød/grøn rød/brun igen underligt jeg kunne så se at de gamle ledninger var klippet, men der kun 3 gamle der skulle da være 4 så der er nok lavet noget fix fakserier nede i Deutchland jeg skal forhåbentlig ned til en gut vi kender gammel vw mekanikker med tester så jeg håber der kommer styr på tingene igen. bare underligt at det kan komme efter skift af termostat.

Kommentér på:
temp viseren i instrumentet amok vr6

Annonce