Nær / fjernlys virker ikke {{forumTopicSubject}}
Jeg håber I kan hjælpe her..
Jeg har en Mondeo fra 01
I dag da jeg kommer kørende på motorvejen er der en der gør mig opmærksom på at jeg ikke har lys på bilen. (så jeg ved ikke om det er opstået da jeg startede bilen eller under kørslen)
der er ikke kørelys på
jeg kan ikke tænde nærlys på kontakten
jeg kan heller ikke tænde fjernlys på armen
jeg har tjekket sikringerne - de er ok
der sidder et relæ til nærlyset i motorrummet og et blåt til kørelys i kabinen. jeg har tjekket det blå (med et jeg ved virker)
det i motorrummet kan jeg ikke tjekke da jeg ikke har et ekstra.
(men burde fjernlys ikke virke uanset om relæ til nærlys virker)?
hvad kan der være galt?
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 2.278
apr 2003
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 3.007
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 41 Svar: 169
jul 2003
Jeg snakkede også med en der mente det kunne være blinkerarmen, men nærlyskontakten sidder ikke i blinkerarmen. Den sidder ved siden af rattet - mon det kunne være 2 ting der er gået galt på een gang?
Stig:
Når jeg trækker armen til fjernlyset kan jeg ikke høre det klikke - men det kan jeg ikke huske om det nogensinde har gjort.
Jeg kan ikke høre nærlysrelæet da det sidder i motorrummet og bilen står på arbejdet nu, så jeg kan ikke engang gå ind til naboen og spørge om han vil hjælpe
jul 2003
apr 2003
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 3.007
Men det kan være noget af det samme, hvis hele systemet med kontaktarme fx sidder bag mekanismen på siden, altså omme bagved?
Jeg er hverken mekaniker eller erfaren i elektronik, jeg skyder bare lidt med løse skud
jul 2003
sep 2006
Følger: 107 Følgere: 107 Biler: 10 Emner: 221 Svar: 1.470
Jeg har prøvet af skifte lys kontakt .
Nær / fjernlys virker ikke