{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

Gearkasse problem Seat Leon 1,9 TDI {{forumTopicSubject}}

Min bror's Seat Leon 1,9 TDI ville pludselig ikke køre mere idag.

Det startede under en meget mild acceleration efter højresving, men mens han kørte lige ud. Der kom et lille knald, metallisk, efterfulgt af et ekstra et par sekunder efter, hvorefter bilen ikke trak mere. Motoren fejler intet - kører upåklageligt.

Da vi hentede den kunne man skubbe med bilen uanset om den stod i gear eller ej.

Hjemme på værkstedet prøvede vi igen mens jeg kiggede på trækaksler osv. Lige da min bror koblede til trak bilen lige et kort øjeblik, hvorefter der kom et lille knald igen, formodentlig fra gearkasse.

Efter at vi havde rodet lidt mere med bilen prøvede vi igen at starte og nu gik bilen i stå når man koblede til, som om at gearkassen var blokeret. Samtidig skal det tilføjes at efter motoren var gået i stå kunne man stadig skubbe bilen mens den var i gear.

Nå vi tænkte lidt mere over hvad der kunne være galt og valgte så at prøve en sidste gang.
Startede motoren, forsøgte at koble til, hvilket gav flere efterfølgende små knald, men derefter kunne motoren køre med sluppet kobling uden nogen mislyd og samtidig viste speedometeret en hastighed alt efter hvor meget gas man gav.

Konklusion må så være at der skal en ny gearkasse til, men er der nogen der har prøvet noget lignende eller ved hvad der er sket med gearkassen?

Indtil sidste forsøg var jeg overbevist om at det var en kobling, da der ikke har været nogen mislyde mens vi har skubbet rundt med bilen.

Jan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearkasse problem Seat Leon 1,9 TDI
Kommentér på:
Gearkasse problem Seat Leon 1,9 TDI

Annonce