{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Ledningsdiagram {{forumTopicSubject}}

Har lige købt mig en Intech alarm som jeg skal ha smidt i min bil, ( vil selv prøve smiley ) men har ikke gjort det før, dog ser det ikke så svært ud.

Tingene jeg har:

*Loddekolbe
*Lednings-tape
*tænger
*Riglig med kabel i samme tykkelse som det fra alarmen ( btw er det normalt at man selv skal ofre ledning )
*voltmeter
* diverse småting smiley

Det diagram som jeg snart linker til fulgte med alarmen og har skrevet numre ud fra dem hvordan jeg tror det skal være, så skriv nummeret og skriv hvordan jeg skal ændre det smiley

Angående hvis man skal finde 12 volt ved diverse ledninger, skal man da tage spidserne fra voltmeteret og stikke ind igennem ledningen også lige gi det engang tape rundt om hvor du har prikekt igennem, eller hvordan gør man....?

Her er diagrammet...

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=36898

1. Trunk trigger... er det bare en af de ledninger som tænder lyset i bagagerummet? ( og skal det altid være plus)

2. Door triggered imput: er det de gummidimser som sidder for at tænde lyset i kabinen, og hvor skal jeg finde dem, lige der hvor selve dimsen er?

3. Direction light R: skal det tages oppe fra blinklys kontakten ( vippe pinden)

4. Ligesom nummer 3??

5. Hood pin trigger: er det bare den hvor du lukker motorhjelmen op, og er det normalt at det er noget drøm ting til den da?

6. Skal man bare finde 12V ved at finde det ved tændingslåset og søge efter hvor der er konstant 12V når tændingslåset er drejet om på on, alternativer hvor ledningen bliver fundet?

7. Den er jeg i tvivl om, hvad er det

8. Den er jeg også lidt i tvivl om hvad det er...

9. Det er bremselyset, finder man bare den nede ved pedalen eller? det er vel bare at søge efter 12V ved en ledning der nede når bremsepedalen bliver trykket?

10. Hvad er det???

11. Hvad er det???

12. Hvad er det???

13. Hvad er det???

Håber i kan hjælpe mig med det overstående og håber at det er blevet forklaret nogen lunde smiley

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ledningsdiagram
  • #1   10. dec 2008 1. Det kan godt være stel.
    2. Find dem hvor dimsen er.
    3. Jep
    4. Jep
    5. Det sådan du kan sætte føler på der starter alarmen hvis hjelmen åbnes
    6. Jep
    7. Kabinelys, ja
    8. Til elektrisk bagagerumsåbner (altså relæ dertil)
    9. Bingo
    10. + 11. startspærre
    12. + 13. så du kan vælge om dine dørkontakter sender + eller - signal

• #2   10. dec 2008 10 og 11er din startspærkreds.

12 og 13 er jumper der bestemmer om centrallås systemet skal køre plus eller minus styret.

7 og 8 er jeg ikke helt sikker på men det kunne være til åbning af bagklap hvis der er monteret fjernåbning.

• #3   10. dec 2008 Oki også siger de at det svært at montere ( har ikke selv monteret endnu höhö)

angående Nr:

2: FIND DEM HVOR DIMSEN ER: skal jeg bare tage pludledningen fra dimsen bagved panelet?

5: ALARM VED ÅBNING AF MOTORHJELM: Er det bare sådan en vippe kontakt man kan købe også slutte den ene kabel til steil og kabel nr 5 til plus på kontakten??

8: Hvad mener du med relæ, nu er det sådan at man kun kan åbne bagarerumemt med nøglen, dvs ingen tryk knap, kan man gøre det på en måde så man kan tilslutte det via den knap,( fjernbetejeningen har nemlig sådan en knap til at åbne bagagerum med)

10+11, det skal jeg bruge hvis det er bilen ikke har startspære og bruger den startspære alarmen har? eller omvendt...

12+13: hvad bruges det til, er det bare til når jeg vælger en af de ledningen hvor Nr 2 indgår i?

OG lige en ting hvordan finder man de 12V, det vel ikke ved at skære kablet over smiley er de tbare at stikke spidsen ind igennem eller hvordan gør man det bedst?

Takker for de gode svar

• #4   11. dec 2008 Brug en strømtyv istedet for at klippe ledningen over, det bedste vil iøvrigt være at afisolere lednigerne og så lodde den nys ledning fast på den du tager signel / strøm fra.

• #5   11. dec 2008 ville nu heller ikke klippe den over.... smiley og lodde og det ville jeg oz, men har fået at vide at man bare kunne stikke spidsen ind igennem isoleringen med den spids

• #6   11. dec 2008 Okay, smiley

• #7   12. dec 2008 nogle der har nogle svar smiley

Oki også siger de at det svært at montere ( har ikke selv monteret endnu höhö)

angående Nr:

2: FIND DEM HVOR DIMSEN ER: skal jeg bare tage pludledningen fra dimsen bagved panelet?

5: ALARM VED ÅBNING AF MOTORHJELM: Er det bare sådan en vippe kontakt man kan købe også slutte den ene kabel til steil og kabel nr 5 til plus på kontakten??

8: Hvad mener du med relæ, nu er det sådan at man kun kan åbne bagarerumemt med nøglen, dvs ingen tryk knap, kan man gøre det på en måde så man kan tilslutte det via den knap,( fjernbetejeningen har nemlig sådan en knap til at åbne bagagerum med)

10+11, det skal jeg bruge hvis det er bilen ikke har startspære og bruger den startspære alarmen har? eller omvendt...

12+13: hvad bruges det til, er det bare til når jeg vælger en af de ledningen hvor Nr 2 indgår i?

OG lige en ting hvordan finder man de 12V, det vel ikke ved at skære kablet over smiley er de tbare at stikke spidsen ind igennem eller hvordan gør man det bedst?

Takker for de gode svar

Kommentér på:
Ledningsdiagram

Annonce