2.736 visninger
|
Oprettet:
106 1,4 fra 1994 - Ingen Benzin {{forumTopicSubject}}
Hej min lille 106´er besluttede sig ligepludselig for at holde op med at pumpe benzin til motoren,
normalt når man sætter tænding på giver pumpen eller relæet et "Klik" eller "tik", men det der kommer ikke en lyd nu.
Jeg har skiftet Benzinpumpe relæet da jeg troede det var problemet, men det gjorde ingen forskel..
er det Pumpen der er stået af ? eller sidder der en sikring der kan være gået eller ??? er åben for alle forslag da jeg skal bruge bilen i weekenden
mar 2007
Følger: 67 Følgere: 67 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 211
Har du evt. prøvet at måle om pumpen får noget strøm ?
apr 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
ved du hvor jeg finder den knap ?
ja jeg har prøvet at måle på kontakten til benzin pumpen og den for umilbart ikke noget strøm
mar 2007
En god ting er altid at kigge sikringerne igennem. Der skulle være en oversigt i din instruksionsbog over dem.
apr 2007
de ser fine ud. vil jeg prøve om jeg kan finde ud af for den kontakt sidder, har nemlig Haynes manualen, kunne være der stod noget i den
mar 2007
mar 2007
På dette billede kan man se den såkaldte kontakt sidde lige til højre for bremseforstærkeren. Bagved den lille sikringsboks.
apr 2007
men jeg kan tilgengæld heller ikke finde nogen kontakt (det er mørkt så kan godt ha overset den, kigger igen i morgen)
mar 2007
apr 2007
og mange tak for hjælpen
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
apr 2007
Meeeen, det er lidt underligt at jeg ikke kan måle noget strøm i stikket til benzinpumpen
apr 2007
min bil har kørt upåklageligt indtil igår middag da den lige pludselig ikke ville starte, fandt hurtigt ud af at benzinpumpen ikke kørte når jeg satte tænding på eller når jeg tørnede motoren.
jeg troede først at det var mit benzinpumpe relæ der var gået så købte et ved peugeot.. det hjalp så bare intet...
der er stadig ikke noget gang i pumpen, har tjekket og skiftet sikingen, også uden held.
satte et voltmeter på stikket til pumpen, men der er slet ingen strøm til pumpen..
burde relæet statid sige den "tik" / "klik" lyd selv om pumpen ikke for strøm? eller er det også "ude af drift" hvis pumpen er det?
folk har snakket om en såkaldt "dødmansknap" har dog ikke haft held til at finde den endnu, hvis der er nogen der ved om en peugeot 106 1,4 XR fra 1994 har en "dødmansknap" og hvor den evt. sidder vil jeg gerne vide det
dec 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 121
apr 2007
problemet er tilsyneladende løst.
hvordan er jeg endnu ikke sikker på...
jeg fandt ud af at der heller ikke var nogen gnist til mine tændrør og begyndte derfor at lede andre steder.
Ved siden af benzinpume relæet, under Ecu boksen sidder der hvad jeg tror er en modstand (et lille hvidt rør i porselæn) med en ledning ind og en ledning ud, den prøvede jeg at tage fra og kortslutte stikket ved vare at sætte et stykke ledning i gennem...
det gav gnist til tændrør og satte pumpen igang..
ifølge mit diagram, kan den lille hvide ting være to ting..
1. Advanced Cut-off solenoid
2. Canister purge solenoind
umildbart ville jeg jo tro det er nr. 1 da den hedder noget med Cut-off
med er ikke sikker..
er der nogen herinde der ved hvad det er og om den eventuelt kunne ha gjort så der ikke var gnist eller strøm til pumpen.. ?
106 1,4 fra 1994 - Ingen Benzin