{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Defekt toppakning...!!!! HELP
  • #2   29. dec 2008 satme dyrt...

de trykprøver nok topstykket, men det har jeg aldrig hørt om ifb. med toppakning.. har kun hørt om planslibning på alublok/top der har kørt længe med død toppakning ( topstykket blir varmt og slår sig ).

Find en orange mekaniker - de der værkstedspriser på over en plovmand i timen er jo sygt i skallen..

• #3   29. dec 2008 toppakning er et stort arbjede at lave, topstykket og måske ventiler skal planslibes og derer mange timers arb ejde.. så på et aut. værksted lyder det som en fornuftig pris

• #4   29. dec 2008 ja meget dyrt..

• #5   29. dec 2008 Thomas hvad ville du mene var rigtig pris så den var tiptop

• #6   29. dec 2008 ja på lyder meget rigtigt på værksted. men tryk prøves hvorfor det?? find et lille værksted de kan lave det meget billiger. eller en privat der kan lave det for hvis det er en ældre bil så det ikke går ud over garantien

• #7   29. dec 2008 Planslibning og trykprøvning beløber sig snildt i 1500 kr. hvis det skal sendes ud i byen. Det efterlader 6500 kr. til skift af toppakning, tandrem, vandpumpe mv. Syntes jeg bestemt ikke er dyrt...

• #8   29. dec 2008 Nogen der har et gæt på en anden motor... Altså pris for en anden

• #11   29. dec 2008 synes bestemt ikke det lyder som overpris vi går selvfølgelig ud fra der er regning på...

• #12   29. dec 2008 koster en 3-4000 hos en hugger. plus den ska ligges i

• #13   29. dec 2008 Så bliver det sku nok en anden motor... noget man kan slå op på nettet

• #14   29. dec 2008 når jeg skifter toppakning får den

tændrør
    luftfilter
    olie/filter
    toppakning
    topbolte
    tandrem
    medløberhjul
    vandpumpe
    kølervæske

så skal det selvfølgelig også slibes

• #15   29. dec 2008 hvor gammel er den corsa og hva motor er det

• #16   29. dec 2008 det er jo vanvittigt...

Hvad motor og bil er det helt præcist??

Når man laver bil på en gammel sur bil som min, skifter man toppakningen, og måske plansliber topstykket, hvis den har kørt varm mange gange... Og så er den skid slået..

De skal sgu da ik skifte vandpumpe, tandrem, slibe ventiler, prøvetrykke alt og alt muligt andet..

Medmindre det er en Corsa fra 2000-2008 havde jeg kun skiftet toppen..

Det er jo åndsvagt at et toppakning-skifte er dyrere end en brugt motor....

Jeg kan da godt se det er sur røv, HVIS topstykket er flækket, og den så dræber toppakningen igen.. Men hvor tit flækker et topstykke, sammenlignet med en død toppakning?

• i -a a
    i -a a Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 179
    #17   29. dec 2008 hvis det skal gøres rigtigt så koster det omkribg det 7-8 kilo den skal jo slibes tryk prøves ,og så kommer ny toppakning bolder ,tandrem ,vandpumpe og diverse ting og arbejdsløn ovni ,man kan også gøre meget biliger ba ved sæte ny pakning men hvem tør give garanti på det,

• #18   29. dec 2008 Tonni -> Det er forskellen mellem at lave bil, og lave bil ordentligt.

• #19   29. dec 2008 DEt er en Corsa fra 94 m. automat gear....
    Hvad ville en pakning koste? skal vel lige have lkidt andre små ting også

• #20   29. dec 2008 Jeg er selv Opel mekaniker. Og er en meget fair pris du har fået. smiley

Mvh Søren

• #21   29. dec 2008 må give tonni L ret kan ikke se hvorfor alle de dele ska skiftes hvis de ikke fejler noget. skifter sku da heller ikke toppakning bare fordi man ska have skiftet en tandrem

• #22   29. dec 2008 det er meget normal pris ved et værksted med en timepris på 500-800 kr + moms i timen...
    Ved C&C tager de 1258 kr incl moms for at planslibe topstykket(vilket anbefales kraftigt at du gør) og så toppakningsættet koster ved 500 kr -800 kr en vandpumpe til ca. 800kr og så tandram og remstrammer hjul ca 500kr det er alt i alt 4000,- kr i matrial og så er der lagt 4-5 timer på til at skiftet det,,, det er vel rimeligt nok...

• #23   29. dec 2008 og hold dig fra 'mekanikere' som Tonni, der kun laver et fuskearbejde.. det er netop den type folk der giver makanikere et rigtigt dårligt rygte.

"som at pisse i bukserne" hedder det vist

• #24   29. dec 2008 Topstykket er tit flækket. Det ville være total hjernedødt at ofre toppakning og slibe sæt uden at planslibe og trykprøve.

8000 er normal pris for denne reparation.

• #26   29. dec 2008 fra 94 så er det da bare ny toppakning og måske tandrem og strammer hjul hvis det ser dårligt ud. er det en 8v

• #27   29. dec 2008 Dennis J -> Hvorfor fanden skulle man også det? Man skifter tandremmen fordi topstykket skal af, man skifter ikke toppakningen fordi man skifter tandrem. Think you da lige a little about...

• #28   29. dec 2008 1258 for en planslibning??? giver nu kun 400 for en planslibning med moms og vask

• #29   29. dec 2008 Drenge, vi snakker om en bil til ~ 15.000kr...

En corsa fra 94..

Ka i slet ikke se at det er dybt godnat at bruge 7-8k en toppakning?

Nu kender jeg ikke opel-motorer, men hvis det er med alutopstykke, og den har kørt varm, så ville jeg plane topstykket, købe en ny toppakning og finde en fornuftig weekendmekaniker...

Hvis den ikke har kørt varm, men på det nærmeste bare er blevet kørt hjem, og derfra holdt stille, så havde jeg kun skiftet pakningen...

Jeg forstår godt at i som mekanikere vil gøre et godt arbejde, men helt ærligt, det er sgu da at tage folk i røven...

• #30   29. dec 2008 rene Ø: ja men den går sku da ikke i stykker a at blive pillet a: kan virkelig ikke se hvorfor folk vil skifte vandpumpe og alt muligt hvis det ikke fejler noget

• #31   29. dec 2008 hold nu. !! sådan en corsa som din er noget af det mest simple hvis det er en 8 ventilet. det sker sjældent at di topstykke er skævt på sådan en. så det skal bare rengøres rigtigt godt. 8000 er normal værksteds pris. med diverse dele. osv. men find da en der kan lave det sort. ellers kan jeg. det er ikke en kæmpe operation. ikke stor nok iforhold til en ny kværn.

• #32   29. dec 2008 1258,- for planslibning,trykprøvning,vask og ret af ventiler....Hvorfor ryger en toppakning?????

Muligvis fordi at vandpumpen er defekt, derfor skifter man den...

• #33   29. dec 2008 Synes det er synd for hr og fru jensen der kører på værksted med deres trofaste bil de har haft i mange år, og de så blir taget i måsen fordi værkstedet skal tjene herremange penge...

Gid værksteder ville acceptere at man sagde "plan topstykket, skift pakningen og derefter holder du nallerne væk !!"....

• #34   29. dec 2008 Tonni -> HVIS nu toppen har slået sig, men man ikke kontrollerer det ved toppakningsskift. Hvem skal så betale for at pille topstykket af for anden gang? Tror du kunden vil det? Nej, som mekaniker må man gardere sig, og sikre sig på bedst mulig vis at bilen laves korrekt FØRSTE gang.

Dennis -> Opel-motorer har det med at få utætte vandpumper, og hvem vil sætte 8 ventiler på spil, fordi man var for nærrig til at skifte en vandpumpe til en plovmand + max ½ times ekstraarbejde? Og vandpumpen skal alligvel løsnes og drejes på sådan en, da den er excentrisk og derved fungerer som remspænder. Det ville være nonsens!

• #35   29. dec 2008 Lyder sådan ca.. normalt. Måske lidt over ?

Har lige skifte toppakning for 1500,- sort, med komprestions test og trykhedstest i kølersystemet. Det var også for billigt, men 2500kr sort ville nok passe + de ting der skal bruges (toppakning / kølervæske / plænslibning / evt. tandrem / med løberhjul / bolte )

• #36   29. dec 2008 - T. V. P. ™ - -> Ja SORT! Værkstedet vil næppe lave det SORT! Hvor i dette emne står der prisen skal være SORT, hva?

• #37   29. dec 2008 den nyebrugte motor kan jo være lige så ''ringe'' som den bilen har nu. heller renovere det man har i det her tilfælde.

• #38   29. dec 2008 T.V.P. det er yderst rimeligt:-)

Normalt "sort" er (hvad jeg har hørt) mellem 3000-4500,-

• #39   29. dec 2008 rene. ja det rigtigt de ville være meget smart med en vand pumpe på den her motor. men det lyder jo på folk som om men er komplet idiot hvis man ikke skifter tændrør luftfilter olie/filter topbolte tandrem medløberhjul vandpumpe og alle mulige andre dele der ikke fejler noget.

• #40   29. dec 2008 Casper N
    Præsis, så ved man hvad man har og hvad der er lavet og om det er lavet orndeligt

• #41   29. dec 2008 Rene Ø - Slap nu liiige lidt af.. T.V.P Har intet sted nævt at der står noget skrevet i denne tråd om at det skulle være sort. Han skriver bare hvad det nok kunne laves for sort. Han giver netop svar i første dele af hans svar, om at han mener prisen på de 8K er lidt over det normale. Så læs da lige hans tekst, inden du skriver sådan..

• #42   29. dec 2008 lyder vildt jeg fik en pris på 5500 + moms ved autoriseret bmw mekaniker for at få skiftet... gjorde det dog ikke da det ville være billigere at skifte hele motoren hehe

• #43   29. dec 2008 Tændrør kunne jeg godt spare, og topbolte ville jeg skifte efter foreskrifterne (Nogle skal kun skiftes hvis de har strukket sig mere end x-antal mm), olie/oliefilter skifter jeg ALTID ved toppakningsskift, og tandrem, medløberhjul og vandpumpe ville jeg helt sikkert også skifte på denne motor. Jeg skal ikke nyde noget med om-igen arbejde. Folk vil hellere betale 1000-2000 kr. mere, og få bilen lavet ordentligt første gang, end at skulle tilbage med bilen, undvære den en gang til, og måske få en ekstra regning.

• #44   29. dec 2008 Dennis J
    Nu er der ikke nogle der har nævnt noget om tændrør luftfilter olie/filter.

Strækbolte skifter man, for at være sikker på de ikke slidt(ved skæv toppakning)

Tandrem skifter man fordi at det er lige til når det er pillet af, og fordi at de som regel skal skiftes ved hver 100.000 kr....

Remstrammer hjul siger sig selv.

Vandpumpe for de at det kan være en oversag til at toppakning røg første gang...

• #45   29. dec 2008 Simon M -> Hvad skal det bruges til, andet end at forvirre en uviddende (no offence) som prøver at få afklaring? Sorte priser kan ikke bruges til en pind, med mindre der spørges specifikt til det

• #46   29. dec 2008 olie/filter ville jeg dig skifte.

• #47   29. dec 2008 Det er en C14NZ motor... en simpel 60hk'er ( eneste på bilmodel der har tomatgear, og jeg vælger at stole på deres oplysninger i dag.. ).

Jeg linker dig ikke direkte, men på thepiratebay kan du søge på haynes..

så dukker der en lille fil frem på 450mb.. som indeholder et hav af haynes manualer.. bl.a en til en "Corsa-B & Combo 1.4i" som er din fine 1.4i 8v 60hk maskine..

Så finder du siden med tilspændingsrækkefølge samt momenter, printer den ud, køber en toppakning hos refako eller mekonomen, går til familie eller venner, og forhører dig om de kender en weekendmekaniker - betaler ham et sted mellem 150 og 200kr i timen for at skifte pakningen...

Færdig, slut arbejde... Bilen er så gammel og så lidt værd, at gå til et rigtigt værksted vil være uacceptabelt dyrt..

Os med gamle biler må tage en lille chance eller to engang imellem - lad dette være en af dem.....

Det er da fair nok at værkstederne skal tjene penge, men lad da dem gøre det på de nye biler, og ikke på os dødelige mennesker...

LÆNGE LEVE HJEMMEFUSK ! MAN KAN MEGET MED KREATIVITET OG EN TOM PENGEPUNG !

• #48   29. dec 2008 kan ikke se hvorfor det ska skiftes og bruges penge på det bare fordi det alligevel er a hvis det ikke fejler noget. strækbolde måler man de har nogle max mål de må være hvis de ska genbruges

• #49   29. dec 2008 Andreas V - > Jo det er nævn længere oppe med tændrør osv.

Rene Ø - > Han svare jo bare på hvad han lige har lavet en rep til.. Kan ikke se hvorfor han ikke må svare det? Ehh.. Det vel bare sådan til at give folk lidt samligningsgrundlag. Altså sgu da ikke noget at gå sådan amok over.. Jøsses da..

• #50   29. dec 2008 Tonni - > Giver dig 110% Ret her.. Ville sgu også bare smide en pakning i, også se om det ikke kører. Til en bil til den pris, så ville det andet jo snart være en total skade, eller told og skat kommer efter dig, pga. det overstiger bilens værdi osv haha.. smiley

• #51   29. dec 2008 Simon M, var lige hurtig nok...

• #52   29. dec 2008 Andreas V -. Fair nok smiley

• #53   29. dec 2008 Simon M -> Du kan jo på ingen måde sammenligne en sort pris og en hvid pris? Hvad vil du så bruge den sorte pris til?
    Det er da pres i hatten man ikke kan holde et emne inden for en vis relevans, specielt fordi der sidder uviddende mennesker (no offence igen), som alt andet lige forsøger at finde hoved og hale i noget, som for vedkommende kan være ret så indviklet og uoverskueligt, qua den manglende tekniske indsigt. Der er det sidste man mangler irrelevante inputs - De forvirrer kun mere end de gavner

• #54   29. dec 2008 ** Denni§ ** :

hvor i vestsjælland er du fra?

Rene Ø:

Hvordan skulle de nogensinde få råd til 6-7000kr's værkstedsregning på en toppakning, hvis de kører en corsa b fra 94 ?????????????

Hvis de havde penge til den slags dyre reperationer havde de nok kørt en dyrere bil smiley

Think you da lige a little about.....................

• #55   29. dec 2008 Rene Ø -> Hvad jeg ville bruge den sorte pris til? Jaaa måske hvad man kunne få det lavet for hvis han gik til en mekaniker der ville lave det sort? Kan ikke lige se problemet i hans svar på indlæget her. Det er et åbent forum, folk kan komme med de indputs de vil. I det mindste var det ikke et svar om en helt 3 ting. Men lad nu det ligge.

• #56   29. dec 2008 Tonni L -> Du får ikke meget bil for 6-7000 kr., og nu skal man ikke gøre en Corsa B til en større lortebil end den er. Sådan et nysynet pænt eksemplar kan stadig godt gå for 20-25.000 kr. brutto

• #57   29. dec 2008 Tonni L:'
    fordi værksted gør som de gør, er at de skal stille en garanti for kunden. Kunden forventer jo at bilen er i orden når den er færdig. Derfor går det ikke bare at smække en nye pakning på, og håbe på det bedste. Det går bare ikke. Du ville vide det hvis du havde arbejdet på et større mærke værksted.

Nu nævner trådstarter heller intet om hvad værksted og hvor i landet tilbudet er indhentet. Priserne svinger meget, alt efter værksted, aut. uaut osv.

Men det kan helt sikkert gøres billigere. Men hvorvidt man tør det eller ej er op til en selv at afgøre.
    Nogen værksteder tilbyder at skille det ad, og vurdere ud der fra om fx. vandpumpen skal skiftes, tændrør osv.
    Men så minimum skal man skifte toppakningen, begge manifold pakninger og pakning til termostat, derfor et slibesæt. olie og filter, da man ikke kan undgå at der løber lidt vand over i olien når toppen pilles af. Dernæste skal toppen som minimum trykprøves og kontrolleres for skævhed(om den skal planslibes vurdere man ud fra der)
    Strækbolte alt efter om de overholder mål. Men normalt bare noget man skifter som en selvfølge.
    Når man har toppen pillet af, vurdere man selvfølgelig vandpumpen, termostat, tandrem og medløberhjul, ribrem osv osv. Så kan kunden selv afgøre med værkstedes anbefalinger, hvad der bør skiftes.

• #58   30. dec 2008 Hjælp en diskussion hehe..

"har noget familie som har knaldet top pakningen i en Corsa.. Nu er det bare sådan at der er intet andet med bilen og der er 1 1/2 år til syn... De har fået en pris på´8000,- fordi det skal tryk-prøves....

Kan det være rigtigt...?"

Ja, det koster det på et autoriseret værksted med timepris og de ekstra dele der skal til. Vil ikke mene at det er pga. trykprøvningen det render op, men mere pga. timeløn og måske fordi de har taget vandpumpe og alt det med.

JEG ville (hvis jeg ikke ku lave det selv) finde en sort mekaniker. Hvis den ikke har været brændt varm burde der ikke være nogen problemer, og rem og vandpumpe kan man jo altid se til. Jeg ville ihvertfald ikke skifte pumpen hvis den ikke har slør eller er utæt. Remmen er nok et vurderingsspørgsmål som mekanikeren må stå for.
    Nu er det også sådan at mange af opels 8v motorer ikke engang tager skade hvis remmen springer. Kan så ikke lige huske om den 1.4 gør.

• #59   30. dec 2008 Det gør den, det er kun 1,6 8V motorerne der ikke gør

• #60   30. dec 2008 Nej det er det ikke. 2.0 8v. 115hk c20ne sker der heller ikke noget ved. Der er flere hvor der ikke er kontakt.

• #61   30. dec 2008 jeg gav 3500kr for dele da jeg fik lavet toppen på min vectra b og det er unden løn. og det var med trykprøvning planslipning kontol af ventiler og pakniger og hvad der ellers blev brugt.

Kommentér på:
Defekt toppakning...!!!! HELP

Annonce