Mondeo hjælp.... {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg har en mondeo år 95 med ca. 350000 på tælleren, den er passet med alle service, tandremme osv. men desværre har den fået det problem at den ikke kan trække rent, den hugger, det virker som om den "falder" ud på nogle af cylindrene når man giver gas ved feks. en overhaling, problemet opstod pludselig her for nylig på ved ind mod kbh, uden nogen form for forvarsling, jeg har prøvet at skifte alle tændrør og sætte et nyt benzinfilter på, samt tjekke om tandremmen var "løs" men den er under 8000 km gammel så den var helt "stram" og uden nogen form for "slaphed". Alle vacumslanger ser ud til at være intakte incl. krumptap udluftning. Motoren starte uden problemer og kører fint i tomgang. Er der nogen der har en god ide...det bliver sikkert en dyr fornøjelse at få den en tur i en ford motortester.....
Venlig hilsen Per
maj 2003
Følger: 146 Følgere: 139 Biler: 1 Emner: 298 Svar: 2.027
jan 2003
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 1.202
Du kan skifte det, og eventuelt rense din luftmængdemåler.
apr 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 306
når så bilen har kørt i bare 5 min så stopper hopperiet men den taber pusten ved lidt over 4000 omd. tror det er det du også mener med når du overhaler?
har på fornemmelsen det kan være katten der er faldet sammen..
Rasmus
sep 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Svar: 16
nov 2004
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 9 Emner: 724 Svar: 2.672
jeg havde nøjagtig samme problem med min Mondeo.. fik at vide at det var strømfordeler dækslet.. men det var bare tændrørs-kablerne der skulle skiftes ud.. så virkede det igen...
okt 2002
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 27
Tak for alle de besvarelser jeg har fået...jeg har fået løst problemet, de gamle tændkabler målte ca. 10 kohm, jeg ved godt at man ikke kan måle præcis på "kulkabler" men det var lige i overkanten da de nye kabler har en modstand på under 1 kohm, så den tur til Fredriksværk jeg kørte var det hele værd, for at hente det nye sæt tændkabler...for nu kører den perfekt igen...men det undere mig sku stadig at sådan en fejl kommer så pludseligt..men ok hvis de gamle kabler har holdt til 350000 så er der vel "løbet" noget strøm igennem dem med tiden !
Venlig hilsen Per
jan 2003
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 1.202
Mondeo hjælp....