Mazda 323F BG - På værksted {{forumTopicSubject}}
Hej
Min bil, blev desværre hentet af Falck i morges, da den kogte over. Tror, efter at have snakket med nogle kloge hoveder, at bilen manglede vand, pga. der har været frost. Men det vidste jeg jo ikke, så efter at have kørt på motorvej 3 min, så begyndte den at ryge og blev MEGET varm.
Når men, afsted på værksted med den. Så ringer mekanikeren og fortæller mig at bunden er ved at falde ud på bilen og bærearmen skal skiftes. Skønt, lige hvad min januar "jeg-har-lige-betalt-forsikring" økonomi står til.
Er der nogen der har den fjerneste idé om hvad sådan en omgang skal koste mig?
- Jeg skal ud til ham i morgen, men jeg vil godt være forberedt på det væreste og hvis nu i alle sammen skriver i omegn af 4000-5000 kroner og han så siger 9000 kroner, så ved jeg godt hvad han prøver på.
Som mit indlæg nok også viser ret tydeligt, så har jeg kun forstand på at kører en bil..
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.132
dec 2003
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 2.517
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.096
best case er en ny bærearm og vand på og så kører den igen.
dec 2003
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 2.517
maj 2004
Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 765
Du stoler vel på den fyr du sender bilen ud til...ik'??
Han kan ha i regnet en del andre ting...som folk herinde ikke ved noget om...(som han kan se på bilen)...
Så pas nu på med ikke at dømme ham alt for meget..hvis ovenstående tilfælde er ude.
dec 2003
Følger: 7 Følgere: 12 Biler: 11 Emner: 92 Svar: 1.622
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 23 Svar: 115
Tak for jeres fyldestgørdige svar, det er lækkert.
Jeg forstår udemærket at i har svært ved at regne prisen ud, ud fra de få oplysninger og ingen billeder.
@Wsu
Jeg tror slet ikke han prøver at snyde mig, problemet er bare at han kan bilde mig næsten hvad som helst ind, da jeg ikke ved særlig meget om bil teknik.
Det er derfor rart at læse de her fyldestgørdige svar, som giver lidt inblik i teknikken i bilen.
Mht. bunden af bilen, så er du sku nok rusten der har ædt den en smule.
Jeg har bestemt mig for at jeg ikke vil give over 5000 kroner for at få den lavet, den er ikke det værd. Så tror jeg at jeg får mere ud af at sælge den som et håndværker tilbud eller i dele og så låne lidt skejser til en bil i 15000 kroners lejet.
Godt nytår
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Ellers er han bare igang med at give din bil dødstødet, give dig et billigt bud på den og evt. sælge en anden til dig....
Tror ikke at du på nogen måde kan få lavet rust der bliver betegnet som om "bunden er ved at falde ud" samt "bærearm"og ikke mindst det kølevandsproblem, for falk havde nok fyldt vand på for dig hvis de evt. ville mene at du bare havde "tabt" vand, så derfor skal du nok forvente en meget større pris en 5000,-kr. men måske i omegnen at 15000,-kr. hvis din mekanikker har en "normal " timeløn...
Så kik din rundt efter en ny bil, og spar fragten ud til mekanikkeren i morgen...Det koster jo det hele.....
Han har fortalt dig problemet, og må have udregnet en pris for dig på forhånd, så hvorofr ikke give dig en pris i telefonen omgående....
Næ nej han vil nok bare tegne og fortælle....;-))
Mazda 323F BG - På værksted