7.049 visninger
|
Oprettet:
Erfaring med fejlkodelæser. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Peugeot 406 96" og har kigget efter en fejlkodelæser, jeg faldt så over en fra biltema som jeg vil høre om der er nogen som har erfaring med den.
Jeg vil gerne kunne måle om div sonder og følere er ok.
Modellen er CR-101 OBDII fejlkodelæser. vare nr.15-1385
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 73 Svar: 422
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
MR Revsbech Kjeldsen (
Du skriver....
fx ved abs fejl. det skriver fejlkodelæseren at det er en føler, hvis der er en ring der er knækket
Rettelse.....
En tester ville aldrig fortælle noget hvis en abs ring er defekt..., bilen ville opføre sig som den normalt gør i glat føre osv, men er ringen gået kan bilen også gøre det uden vinter sne og sjap.....
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Hvis det skal være som i siger så skal det være fordi ringen er gået helt løs og direkte rammer føleren ellers ikkke.
Ringen er jo en "mekanisk" ting uden elektronik i sig, jeg har nu bare aldrig oplevet en fejlkode komme frem pga. en knækket ring.
Hvad angår fejlkoder så snakkede vi jo ikke om helt nye biler eller var det det som var samtaleemnet..???
En bil du kan læse fejlkoder på, kan sagtens være i stykker forskellige steder.,
Hvir i har en bil med kat hvor lambda eller co2 måler sidder før katten, vil i aldrig få en fejlkode frem på bilen ved evt. defekt kat eller udstødning.
Jeg har være med til at arbejde med biler der ikke har vist fejlkoder og som autoriseret ikke engang kunne finde fejl på med deres avancerede testere....
Det er bla. Alfa, fiat opel, vw, peugeot, citröen, osc.
På dem har der været fejl som tændingsmoduler, abs, luftmassefølere, lambdaer, så jeg vil ikke kalde det i de fleste tilfælde at der bliver vist en fejlkode eller den registrerer og gemmer fejlene.
Har ennda prøver med en nyere fiat, der ikke lyste i motorlampen hvor vestergård, oplyste hvad fejlen var og så skiftede vores lærling 2 stk. tændspoler, derefter forsvandt fejlen ikke så blev det kabler, tændrør, og så måtte han ned til vestergård igen, og denne gang var det tændingsmodulet til en pris af 2400,-kr.
Fejlen var stadig ikke blevet rettet, men deres tester kunne ikke finde fejlen længere.
Problemet lå bare i at der var blevet afmonteret batteripol pga. koblingsskift og at boksen skulle køres ind igen....
Alle de dele fik kunden lov at betale for til en pris på knap 9000 ud over koblingen.
Nu var jeg også på et værksted hvor de ikke havde testere og jeg kunne bare gå og ryste på hovedet at mester, for han var jo den der bestemte hvad vi skulle lave.
Derfor tror jeg ikke 100% på testere uanset deres oprindelse og mærke m.m.
Vi kan jo alle have forskellige opfattelse af hvordan tingene virker, men løsningerne kan være mange.
aug 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 41 Svar: 302
Erfaring med fejlkodelæser.