{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med fejlkodelæser.
  • #2   18. jan 2009 Jeg får ikke fejlkoder med et ohmmeter

• #7   19. jan 2009 Lamperne behøver ikke at lyse for at en tester kan læse fejlene, og jeg har selv et par stykker til forskellige mærker, men det er faktisk sjældent at jeg har brug for dem da det tit er nemmere bare at lave den fejl men selv mener den har efter symtomerne.

MR Revsbech Kjeldsen (
    Du skriver....
    fx ved abs fejl. det skriver fejlkodelæseren at det er en føler, hvis der er en ring der er knækket

Rettelse.....

En tester ville aldrig fortælle noget hvis en abs ring er defekt..., bilen ville opføre sig som den normalt gør i glat føre osv, men er ringen gået kan bilen også gøre det uden vinter sne og sjap.....

• #10   19. jan 2009 Nå ok i kloge hoveder ;-)) , den registrer det som om et hjul blokerer men kun når bilen ruller... når bilen står stille går abs ikke i funktion, og så vil det bare blive vist som normalt, enten er vil føleren stå ud for enten et hul eller er mellemrum.
    Hvis det skal være som i siger så skal det være fordi ringen er gået helt løs og direkte rammer føleren ellers ikkke.
    Ringen er jo en "mekanisk" ting uden elektronik i sig, jeg har nu bare aldrig oplevet en fejlkode komme frem pga. en knækket ring.

Hvad angår fejlkoder så snakkede vi jo ikke om helt nye biler eller var det det som var samtaleemnet..???
    En bil du kan læse fejlkoder på, kan sagtens være i stykker forskellige steder.,
    Hvir i har en bil med kat hvor lambda eller co2 måler sidder før katten, vil i aldrig få en fejlkode frem på bilen ved evt. defekt kat eller udstødning.
    Jeg har være med til at arbejde med biler der ikke har vist fejlkoder og som autoriseret ikke engang kunne finde fejl på med deres avancerede testere....
    Det er bla. Alfa, fiat opel, vw, peugeot, citröen, osc.
    På dem har der været fejl som tændingsmoduler, abs, luftmassefølere, lambdaer, så jeg vil ikke kalde det i de fleste tilfælde at der bliver vist en fejlkode eller den registrerer og gemmer fejlene.
    Har ennda prøver med en nyere fiat, der ikke lyste i motorlampen hvor vestergård, oplyste hvad fejlen var og så skiftede vores lærling 2 stk. tændspoler, derefter forsvandt fejlen ikke så blev det kabler, tændrør, og så måtte han ned til vestergård igen, og denne gang var det tændingsmodulet til en pris af 2400,-kr.
    Fejlen var stadig ikke blevet rettet, men deres tester kunne ikke finde fejlen længere.
    Problemet lå bare i at der var blevet afmonteret batteripol pga. koblingsskift og at boksen skulle køres ind igen....
    Alle de dele fik kunden lov at betale for til en pris på knap 9000 ud over koblingen.
    Nu var jeg også på et værksted hvor de ikke havde testere og jeg kunne bare gå og ryste på hovedet at mester, for han var jo den der bestemte hvad vi skulle lave.
    Derfor tror jeg ikke 100% på testere uanset deres oprindelse og mærke m.m.
    Vi kan jo alle have forskellige opfattelse af hvordan tingene virker, men løsningerne kan være mange.

• #11   3. maj 2009 MR Revsbech Kjeldsen : hvad gav du for sådan en tester hvis man må spørge smiley

Kommentér på:
Erfaring med fejlkodelæser.

Annonce