{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svejsning i Aluminium/ A/C rør
  • #1   31. jan 2009 Det kan det godt, men det er ikke noget du skal rode med, hvis du ikke har erfaring med det.

Har set et eksempel på en som svejsede det selv og så kom til at lukke røret indvendigt for meget. Det kan anlægget ikke tåle når det kommer igang smiley

Mvh.

• #2   31. jan 2009 at svejse i beskidt alu er lige som at pisse på et elefanthegn...( det kommer der ikk noget godt ud af smiley ) alu skal være helt rent for at det er til at svejse i... endten et nyt rør eller også skal det glasblæses først...

• #3   31. jan 2009 af med lorte så skal jeg svejse det for dig:)

• #4   31. jan 2009 Evt. kan man måske afkorte røret, og sætte et samlestykke med skæreringe på? var sølvlodning en mulighed?

• #5   31. jan 2009 simon A
    Arh det kan vel lade sig at gøre. Men ja vil give dig ret i det er lort smiley
    Det er da bare igang med tiggeren så skal det da nok blive fint.

• #6   31. jan 2009 simon A:

Hold kæft noget lort at lukke ud at det skal glasblæses... Jeg har sgu aldrig glasblæs alu nyt eller brugt for at svejse i det, men har rengjort det i sprit og hvis det brugt så først rengjort med en roterende stålbørste.

Glasblæsning min bare røv!

• #7   31. jan 2009 Haha smiley
    Hørte en mand som arbejder med noget køle teknik og han sagde nej.
    Men kunne godt bruge en som vil hjælpe for netop det rør der er utæt er det længeste rør og det dyreste.

• #8   31. jan 2009 Rene K
    Hvor stort er hullet? Det skal jo ikke ses eller noget vel? Så er det da bare at tage en lap som dækker hullet også svejse rundt om det.

• #9   31. jan 2009 Ras:

Det er et eftermonteret a/c system jeg købte fra usa. Da vi puttede tracer gennem systemet kom det op helt nede i bunden, på et langt stykke. Det er ikke i et hjørne af røret.
    Det et meget lille hul som ik kan ses.

• #10   31. jan 2009 rasmus n: ja nu er jeg jo smed.. og vil mene at det ikk kan lade sig gøre..
    det skal jo kunne trykprøves... så det skal sku holde...

• #11   31. jan 2009 pingo.. det kan godt være at dit lort ikk behøver at holde. men jeg rådgiver ikke folk om hvad de skal gøre uden at det bliver iorden...
    er selv smed og har været det i mange år... ved sku hvad jeg laver..

• #12   31. jan 2009 simon A

det er jeg også, har sgu tit lavet sådan noget

• #13   1. feb 2009 simon a:

Jamen kan det lade sig gør tror du??

• #14   1. feb 2009 jamen det ka det godt lade sig gøre men det kræver lidt arbejde..

• #15   1. feb 2009 er det på højtryks siden eller lavtryks siden? kan på ingen måde anbefale dig at få det lappet, men hvis det er det eneste alternativ må det jo prøves. men regn med at det skal kunne klare over 7 bar

• #16   1. feb 2009 simon :
    Jeg tilføjer dig lige som ven. Så kan jeg skrive til dig der hvis det er.

HP: Ved jeg ik lige heh smiley
    Det lige bag kofangeren. Du kan se hulet ind gennem gitteret foran og hulet er øverst på røret når man kigger ned fra motor rummet

• #17   28. jun 2009 Lige en kommentar. Jeg vil gerne høre dem der siger at det ikke er noget problem at reparerer. hvad har i tænkt at svejse det med ?. Kender i legeringen på det som skal svejses. Jeg laver reparationer til daglig.

Men ser alt for mange der spiller rusisk roulette fordi de ikke hved hvilken type tråd eller metode der skal svejse det med.

Sølvlodning kan slet ikke binde på aluminium.

Rene K. Jeg går ud fra at du har fået klaret problemet, ellers er du velkommen til at kontakte mig.
    Mvh. Allan L.

• #18   7. apr 2016 Lodning i aluminium.
    Her er en video der viser styrken i aluminium som er loddet. Jeg høre til dagligt at smede og kølemontører siger at det ikke kan holde. Men det de snakker om er jo standard produkter. AB 155 er udviklet til reparation af aluminiumslegeringer. Den er perfekt til plader, stænger og støbte legeringer. Den kan bruges på TIG AC og som loddetråd. Videoen viser hvor dan man lodder med acetylen svejsning. (gas og Ilt)
    https://www.youtube.com/watch?v=jy2k0s23UZo

MVH. Allan Levisen
    AB Svejseteknik ApS

Kommentér på:
Svejsning i Aluminium/ A/C rør

Annonce