{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.825 visninger | Oprettet:

overtryk i køler {{forumTopicSubject}}

Hej BG's...

Jeg har lavet mig en kobber toppakning .. og det virker nu egentlig meget godt.. har ingen olie i vand eller vand i olie.. og har ens tryk på alle mine cylinder (150 psi) starter første gang hver gang jeg drejer nøglen.. og rykker virkelig igennem.. den har kørt små 100 km eller sådan noget...

det eneste problem jeg har er overtryk i mit køle system og kan sku ikke rigtigt finde problemet .. tror ikke rigtigt det er kobber pakning.. fordi der er masser af strøm i vandet .. altså det cirkulere rundt.. men begge mine køler slanger bliver som sten.. kan slet ikke trykke dem sammen..

har i nogen idé til hvad det kan være ?

Det er da ikke normalt det skal blive sten hårde ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overtryk i køler
  • #1   3. mar 2009 Hvis der er overtryk kan det være dit kølerdæksel der er defekt

  • #2   3. mar 2009 toppakningen er gået så motoren sætter tryk i kølevandet.

  • #3   3. mar 2009 det er normalt at slangerne bliver hårde når bilen bliver driftsvarm... men det skal komme efter hånden som bilen bliver varm... hvis de bliver hårde med det samme du starter motoren er det galt med topstykke eller toppakning

  • #4   3. mar 2009 ja men det vil jo ikke være cirkulusion i vandet .. og der ville jo hellere ikke være ens tryk på alle cylinder så ?

    Toppakningen er en kobber og HELT NY!.. kun kørt små 100 km .. den burde "smelte" sig ind i alle små revner ..hvis man kan sige det sådan ..

    De bliver stille og roligt hårde og hårdere.. men syntes de er MEGET hårde ... har tænkt på den med at køler dækslet kan være defekt


  • #5   3. mar 2009 vandt er ligeså klart blå som havet .. og olien er totalt ren.. ..

    Ja inden jeg skiftede køler havde jeg ihvertfald luft i systemet .. altså kunne høre det bobblede .. men syntes ikke jeg har kunnet høre det efter jeg har skiftet køler .. men hvordan udlufter jeg køler systemet low rider ?..

    Jeg har skruet i bilen de sidte 4 uger nu .. så jeg har ikke kørt rundt med luft i systemet ...


  • #6   3. mar 2009 min køler er sprit ny .. smiley .. kun kørt knap 100 km

  • #7   3. mar 2009 Den er utæt... den spytter cylinder-trykket over i en af køle-kanalerne.


    Der er ikke ret meget andet der kan gøre det.

    Hvis du hiver låget af ekspansionsbeholderen imens motoren er driftvarm, og hiver i gasspjældet, bobler det så??


  • #8   3. mar 2009 nej tonni .. har jeg tjekket smiley os derfor jeg ikke rigtigt tror det er pakningen der fejler noget .. og idet jeg har udbrændt den inden jeg ligger den i, burde den jo krybe op i små revvner m.v.

  • #9   3. mar 2009 og hvis den spyttede trykket over i køler kanaleren, ville der så være cirkulation? .. og så ville jeg vel kunne se det på min kompressions måler .. som viste nøjagtigt 150 psi på alle 4 cylinder. så hvis den smed trykket over i vandet .. sys jeg det er meget uheldigt det er præcis lige meget på alle 4 cylinder

  • #10   3. mar 2009 Mark J:

    det kan jo være den siver trykket.

    Det er fint nok den viser 150 psi på alle 4 cylindre, men hvad sker der hvis du holder trykket derpå? Altså drejer motoren ved håndkraft, og lader den stå med kompression på?


  • #11   3. mar 2009 det har jeg ikke prøvet .. kan prøve at pumpe den op og give den 10 min på hver cylle .. eller 20 min på hver cylle og så se om den har tabt trykket .. eller hvad syntes du ?

    men ja så er det en meget lille flænge og det er jo den jeg mener kobber pakningen ville "smelte" sig op i ..


  • #12   3. mar 2009 hmm, low rider er det ikke noget med man skal holde på en bakke ?

  • #13   3. mar 2009 skru et tændrør ud og sæt 8 bar tryk i. prøv alle cylindre, selvfølgelig med lukket ventiler,så kan du hurtigt se om det er toppen/pakning det er galt med. luftniplen kan købes i biltema for 69 kr mener jeg.

  • #14   3. mar 2009 hmm hvis det er din pakning eller din topstykke der er utaæt kan du se det ved at fylde kølleren hekt op med vand og så lade den stå i tomgang uden proppen på. og hvis der ikke kommer små luft lomer. alså bobler i toppen af køleren ved proppen så tro jeg ikke den sætter tryk i din vand mere end den skal..


  • #15   3. mar 2009 og så må det jo være din prp der er defekt/stoppet,


  • #16   3. mar 2009 nu skal du høre hvordan man checker den slags. du laver eller køber en prop til eksplansions beholderen med en nippel derefter sætter du lidt tryk på kølesystemet og lader det stå natten over. nåste dag tager du tændrørene ud og tørner hver cylinder til toppunkt en efter en når de er i top kan du se om der er vand på stempeltoppen. lad evt bilen stå et døgn med tryk på for at være sikker.

  • #17   3. mar 2009 det var satme besværlige løsninger i kommer med der .....

    kør forbi et værksted og få lavet en "sniffer" test så kan du se om der er udstødningsgasser i kølevandet ....

    desuden er det ikke sikkert at der er noget galt for kølerslanger bliver hårde ... du skal jo tænke på at når temperaturen stiger så udvider vandet sig.

    og jo den vil stadig kunne cirkulerer selvom der er en utæthed i toppakningen.

    har du egentligt efterspændt topstykket efter du har kørt lidt??


  • #18   3. mar 2009 toppen skal ikke efterspændes med kobberpakning.

  • #19   4. mar 2009 Tja.. jeg er ihvertfald blank overfor hvad det kan være.. der er jo nok slet ikke noget galt ..

    Syntes bare slangerne er utrolig hårde


  • #20   27. mar 2009 det kan ikke være din termostat der er galt med, at den ikke lukker ordentlig op? jeg tænker mere på hvis den ikke kan komme af med vandet rundt ude i køleren så skyder den det tilbage i beholderen og kun laver cirkulation i motor og beholderen. så bliver dine slanger hårde som sten fordi at der ikke er så meget vand i slangerne derude og dampen stiger osv så bliver den hård som sten.

Kommentér på:
overtryk i køler

Annonce