{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.057 visninger | Oprettet:

keramiske / kulfiber bremser {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG...

Ja! jeg har googlet det, og blev ikke en skid klogere.. :=)

Først kunne jeg godt tænke mig at høre hvad forskellen på keramiske og kulfiber bremser, mht. pris og hvad der er bedst..

Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide om man kan bremse med "almindelige" klodser og kalibere på kulfiberskiver ?

Og nej det er ikke til min fiat smiley

mvh Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  keramiske / kulfiber bremser
  • #1   9. mar 2009 Keramiske bremser er ikke særlig gode under almindelig kørsel da de skal være godt varme for at have max bremseevne...
    Kulfiber bremser har jeg ikke hørt om før.

• #2   9. mar 2009 hmm for det første holder keramiske bremser evigt med hensyn til slid. men de har først optimal efekt nå de er varme...
    et sæt skiver til en Ferrari 360 koster 100,000kr hehe så det ikke biligt

• #3   9. mar 2009 Hvad med klodser og kalibere til keramiske ?

• #4   9. mar 2009 De keramiske bremser skal være godt varme, inden de bremser ordentligt. Men kulfiberskiver, som f.eks. formel 1 køre med, de bremser med en smule "forsinkelse". Forstået på den måde, at de skal opnåe en temp på 6-700 grader, inden de egentlig begynder at bremse, men så bremser de til gengæld også voldsomt hårdt!
    Vældig smart til racerbanen, men ikke rigtig brugbart i den daglige myldre trafik... smiley

• #5   9. mar 2009 Men har man råd til en Ferrari, har man også råd til nye bremser.. smiley

• #6   9. mar 2009 Morten D..

du lyder som en der ved noget om det - ved du så også noget omkring hvilke klodser man bruger på kulfiberskiver ?

• #7   9. mar 2009 Daniel M.

- Der må jeg så være dig svar skyldig! Har jeg ingen anelse om overhovedet. Er ikk lige hver dag jeg bestiller et sæt kulfiberskriver med klodser til, hjem... : ) Men ville tro det blot er nogle meget varmebestandige nogle? Hvor gnidnings koefficienten ikke falder ved de enorme temperaturere. Men tror egentlig ikk ud over det de er så meget mere fancy'e end normale klodser. Fibrene i skiverne er jo vævet så tæt, så det umiddelbart føles som en glat overflade..

Skal du da til at entrere formel 1 med Bravo'en? smiley

• #8   9. mar 2009 Yesh... Nu hvor finanskrisen er over os, og alle teamsne i Formel 1 tuder, tænkte jeg at fiatten skulle starte og tæske dem alle smiley - nej det er til noget andet racerbils halløj.. så var bare lige ved at finde priser og info på klodser..

• #9   9. mar 2009 Var os det jeg tænkte... ; )

Hvad skal du igang med at køre?

• #10   9. mar 2009 angående de kulfiberbremser så er det jo netop det der gør formel 1 umuligt at lære for en almindelig person. hvis man ikke konstandt bremser for sent med bilen så bliver bremser ikke varme nok og så bremser bilen slet ikke... var fedt da hammond i topgear skulle prøve. han bremser bblev kolde med det samme fordi han ikke turde bremse så sent.. og så kunne bilen bare slet ikke bremse hehe

• #11   9. mar 2009 Keramiske bremser bruger man til vej da de bremser optimal ved temp. fra 0' og op efter.
    Kulfiber bremser er kun til bane brug da de skal være varme for at virke.
    Du skal ha keramiske klodser til keramiske skiver for at få optimal udnyttelse, men kan godt bruge "alm. klodser", når man er i gang så offer det sidste.
    Hvilken bil ska de bruges til?

• #12   9. mar 2009 Her en lille film fra Porsche
    http://www.youtube.com/watch?v=l09UXQYEQKo

Kommentér på:
keramiske / kulfiber bremser

Annonce