{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Bmw e36 overopheder ! {{forumTopicSubject}}

Hey har et problem med min bimse den kører fint og starter perfekt men de sidste 2-3 dage når jeg har kørt længere ture er motoren blevet lidt for varm et halvt hak cirka ikke noget af betydning men i dag gik det helt galt og den ramte næsten det røde felt efter bare 20-25 km. kommer så hjem og prøver og skrue låget af og kan se det koger. men nu har jeg langt om længe fået det af ;d og den bobler ikke mere, der var rigeligt med vand på / Statoils kølevæske. hvorfor er det lige den gør det ? tidligere ejer sagde tomgangsregulator skulle skifte fik os stumpen men har ik monteret den endnu. pga af pengenød men kan det være derfor ? eller hvad med lambasonde

håber på nogen gode svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw e36 overopheder !
  • #1   11. mar 2009 Svar på sidste inlæg:

Nej du kan ikke se det, det er inde bagved. Du skal have pumpen af.. Men somsagt, jeg har set det mange gange.. Men hvis det er det, og du skal have ny pumpe, så findes der faktisk to modeller hos BMW, og man kan få en hvor vingerne er i rustfrit stål, og det går ikke til.. Men igen, de andre holder jo også normalt en 8 år, og det er vel også fint nok:)

• #2   11. mar 2009 det kan være din termostat eller hvis vandpumpen er trukket med en kilerem kan den rem været gået.
    Kender du ikke een der kan hjælpe dig?

Det er aldrig en god ide at pille dæksel af vandbeholderen om bilen har kogt eller ej. Vent til den har kølet af.

• #3   11. mar 2009 det kan hverken være lambdasonde eller tomgangsregulator .....

men måske vandpumpen ... prøv at træk lidt i vandpumpens remhjul og mærk efter om der måske er slør i ....

• #4   11. mar 2009 vandpumpen kan også kontrolleres ved at se om den cirkulerer i køleren ...

• #5   11. mar 2009 du kunne når din bil er blevet kold igen starte den og se om den øverste køleslange over til køleren bliver varm. Hvis den ikke gør det så er din termostat låst i "lukket" position og leder ikke vandet ud til køleren - ny termostat.

Du kan evt kigge ned til vandbeholder eller køler når motoren ikke er blevet varm endnu og se om der er cirkulation ellers er din vandpumpe itu. -og så blir din motor også varm.
    mht vandpumpe/kilerem til denne er det forsk. fra bil til bil. Men hvis din har rem til vandpumpe kan den også være revet over. Det burde være hurtigt at se. Ellers kører den med sammen med feks tandremmen.
    Det var mine ord for nu.

• #6   11. mar 2009 på sådan en bmw er den trukket af kileremmen ...

• #7   11. mar 2009 prøv og tjek om der er luft i systemet. gjorde min os på at tidspunkt

• #8   11. mar 2009 kristian Y
    hvordan tjekker jeg det ?

• #9   11. mar 2009 øhh. der sider sådan en plastik skrue på din køler den skruer du lidt op, mens din bil er startet. og så kommer der vand ud/ bobler lidt hvis der er luft i. mener os der sider en skrue længer inde. men hvor helt præcis ved jeg ikke lige..

• #10   11. mar 2009 Tak for hjælpen alle sammen smiley

Kommentér på:
Bmw e36 overopheder !

Annonce