{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.347 visninger | Oprettet:

Problem med Renault Megane II {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har et problem med at starte min bil, det er en Renault Megane II Touring 1.6 fra 2004 altså før facelift.

Når bilen var kold gik den ud og havde svært ved at tage gas, man kunne starte den 3-4 og 5 gange inden den kunne holde tomgang.
Den har så været inde 3 gange og 3. gang fandt de ud af at der var et software program der skulle opdateres. Efter den opdatering kunne bilen godt holde sig i tomgang hvilket den ikke kunne før.

Men der er så stadig det problem at når man starter bilen og skal trykke på speederen første gang så er den lige ved at gå ud, og nogle gange går den også helt ud. Det er irreterende at hver gang bilen er kold og man skal starte den så skal man vente på at den kan tage gas.

Så på grund af det, leverede jeg den ind for 4. gang for at få det sidste udbedret, men da jeg så skal hente bilen siger de så at det er et generelt problem på Megane II før faceliftet og at de derfor ikke kan gøre noget ved det.

Jeg har købt bilen ved forhandler og har derfor garanti og jeg ville jo aldrig have købt bilen hvis jeg viste at der var den fejl, men hvad kan jeg gøre? Og er det rigtigt at Renault laver bilen med sådan en fejl på, som bare ikke kan laves...?

Håber meget der er nogle der kan hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med Renault Megane II
  • #1   25. mar 2009 hehe er mekaniker hos renault .. og der er sådan set ikk nogen fejl der ik kan udbedres,,

    jeg vil gætte på det er vvt hjulet eller føler der driller,. fejl df080 eller df005

    har lavet flere af den slags..


    held og lykke,,


  • #2   16. apr 2009 Jeg har nu også snakket med Renault i Herning og de siger også at det ikke kan løses.... vvt hjulet er lige skiftet og den går stadig i stå når man starter og vil give gas..

  • søren h
    søren h Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   4. maj 2010 Hej Thomas V
    Jeg har en Renault Scenic 2004 1,6 16v med det samme problem.
    Vll lige høre om du have løst dit problem da min Renault er ved at drive mig til vanvid.
    Har prøvet at skifte gasspjeldhus,temp føler til indsugning,map sensor,lamdasonde.Bilen melder ingen fejl i motorstyring og RENAULT kan ikke knække den.
    Svinger din også i tomgang ???når den er varm.
    Håber du kan hjælpe.
    Mvh Søren.


Kommentér på:
Problem med Renault Megane II

Annonce