{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DOHC / VTEC
  • #1   17. mar 2009 DoubleOverHeadCamshaft = DobbeltOverliggendeKnastaksel

    Vtec er Hondas forkortelse for variabel ventilstyring


  • #2   17. mar 2009 DOHC står for Double Over Head Camshaft, dvs. dobbelt overliggende knastaksler. V-TEC er Hondas egen variable ventilstyrings system - ventilerne åbner mere ved højere omdrejninger, og giver derved motoren lidt ekstra at leve af smiley

  • #3   17. mar 2009 doch: dobbelt overliggende knastaksel altså 2 knastaksler

    vtec: Variable Valve Timing and Lift Electronic Control eller noget i den stil

    http://www.youtube.com/watch?v=AcT_ZyY3F0k


  • #4   17. mar 2009 Nu når vi lige snakker honda, så er det jo ikke alle V-Tec motore der laver højere ventilløft. men de justere alle ventil timningen, så vidt jeg er informeret. kan ikke huske om det er noget med hvordan det skrives.

    Desuden er Toyota jo kommet med Valvematic som kan de hele trinløs. forstille ind / ud knasten, og ventiløftehøjden trinløs fra 1mm-11mm.
    Men det var et sidespring smiley


  • #5   17. mar 2009 Morten L : det er ikke helt rigtigt .... nogle vtec motore ændre løftehøjde og den tid ventilerne er åbne ... det er de mere hidsige vtec motore som ligger i vti og type r modellerne. så er der nogle øko-vtec motore som gør at den ene af 2 indsugningsventiler ikke åbner så meget ved lave omdrejninger men åbner lige så meget som den anden ved høje omdrejninger. det er kun de senere vtec modeller der også kan ændre ventil timingen.

    Og det der valvematic der kom BMW først med sit valvetronic ... det kan også ændre løftehøjden på ventilerne trinløst og fjerner derfor nødvendigheden af et gasspjæld.


  • #6   17. mar 2009 Tak for hjælpen alle sammen, så blev man da lidt klogere smiley

Kommentér på:
DOHC / VTEC

Annonce