{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
595 visninger | Oprettet:

Bagbremser/Bagbro Toyota AE82. {{forumTopicSubject}}

Nogen her der ved om det er muligt at tage bagbro fra en Celica St160 og sætte på en Ae82 Corolla Gt? Er nemlig sygeligt træt af de lorte kalibre der sidder på en Ae82 std de virker af røven til så har overvejet at bagbroen fra Celice for at få tromler i bag i stedet det virker nemlig altid. Har set flere der har sat en bagbro på en Ae86 fra en Celica. Så kunne jo være det var muligt på en Ae82 osse.. Nogen der ved det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bagbremser/Bagbro Toyota AE82.
  • #1   23. mar 2009 det for det første ikke lovligt a monter trommel bremser på en ae82. og 2 hvis du ikke kan få dem til a virke så er det fordi du ikke kan finde ud a indstille dem rigtigt smiley

• #2   23. mar 2009 Hmm tvivler nu på at det er sidstnævnte, det er helt nye kalibre, klodser, skiver og kabler... Alt er monteret lige efter bogen men det virker stadig af røven til... Du kan trækken håndbremsen lige så tosset og hårdt du vil men den kan ik engang holde bilen på en 1% stigning...

• #3   23. mar 2009 futte en ae82 er forhjulstrukken det er en ae86 ikk så med mindre du bare vil lade trækakslerne og diff og det hele sidde i så syntes jeg det virker som en ringe idé

• #4   23. mar 2009 WTF snakker du om? Er sku godt klar over at når de gør det på en AE86 tager de bagbroen fra en Celica A40 eller A60. Og nu er en Celica St160 jo så sjovt nok osse forhjulstrukket så tror godt jeg ved hvad jeg snakker om.... Blødning...

• #5   23. mar 2009 Vil give Dennis ret, det handler om indstilling, den er nok blevet strammet i kablet og det gør man bare ikke...;-))

• #6   23. mar 2009 nej den er ik... Stemplet er blevet drejet ud i begge sider, altså lagt til mens kablet var løsnet...

• #7   23. mar 2009 find en der kan indstille dem for dig. det er pisse sværtr a få den til a virke. selvom man mene man har gjordt der rigtigt mangler det måske lige det sidste. de er til a få grå hår a det ved jeg

• #8   23. mar 2009 Ja men jeg kender dem os alt godt selv, den jeg har nu er min 3 AE82 så har rodet med de bagbremser mere end en gang i gennem tiden... Men denne gang vil det ik rigtig lykkes.

• #9   23. mar 2009 Det er vinklen på bremsearmen du skal justere og ikke kabel eller stemplet.

Vil ikke udtale mig om lige din model, men på mange biler sidder der en prop i kaliberen bagpå hvor der er justering til håndbremsen.
    Hvis vinklen på armen hvor kablet er sat på er for langt fremme, så er der lige med nul bremsevirkning.
    Bla. har mazda dette system, hvor der sidder en braco skrue inde bag ved proppen, og derfor skrev jeg at man bare ikke justerer i kablet da du flytter momentet i trækkraften i kablet...
    Det samme er gældende ved tromlebremser...

• #10   23. mar 2009 prøv a tage caliperen a og hold stemplet til bage med den stor tang og træk i stangen til håndbremsen og se om stemplet bevæger sig. har prøver a få 2 nye defekte caliper

Kommentér på:
Bagbremser/Bagbro Toyota AE82.

Annonce