{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Chevrolet Tacuma bremser vibrerer. {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver dette på vegne af en bekendt, da vedkommende ikke selv har adgang til bilgalleri.

Kan skivebremser slå sig skæve når de blive varme og så rette sig ud når de køles ned igen (gentagne gange over længere periode). Den ene dag virker de perfekt og så den næste så vibrerer de. Dæk, fælge, undervogn, sporing, bremsesystem o.s.v. er OK. Alt er blevet kontrolleret/målt/testet af både forhandler og FDM

Bilen er Chevrolet Tacuma 2.0i auto 2008 (den er nu kørt 25.000km)
Der er store ventilerede originale bremseskiver på bilen (de er blevet skiftet 3 gange og dette kommer altid igen)
Engang blev skiverne drejet ned og det blev bedre....i et stykke tid men så kom dette igen.

Det føles som om dette kommer foran i den ene side

Når det kommer, så kan det mærkes i hele bilen (også pedaler og rat)

Om det er koldt eller varmt.......ved høj eller lav fart betyder ikke noget.

Bilen er brugt af børnefamilie som ikke kører aggressivt eller hurtigt

Mvh.
Heino


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chevrolet Tacuma bremser vibrerer.
  • #1   25. mar 2009 Prøv med andre bremseklodser end dem de bruger normalt.



  • #2   25. mar 2009 Det kan også være, at der er en bremsecaliper, der hænger - dvs. den bremser med et lille tryk, selvom pedalen ikke er aktiveret - det var sådan mine blev skæve på min 626´er, som jo godt nok har nogle flere år på bagen. Men det kan vel ikke udelukkes, at der kan være en fabrikationsfejl ved en af bremsecaliperne - skiverne burde jo kunne holde en masse km uden problemer.

  • #3   25. mar 2009 Få ham til at køre en tur med en god fart, hvor han bruger bremsen så lidt som muligt - stig ud af bilen og mærk på de 4 bremseskiver - hvis en af dem er varmere end de andre, er det en indikation på, at bremsecaliperen kan være i udu

  • #4   25. mar 2009 Det var da godt nok et dårligt råd til at finde en hængende kaliber ! Det er altså for diffust !
    De 3 gange skiverne er blevet skiftet, går jeg ud fra værkstedet har skubbet stemplerne i kalbrnerne tilbage, så den fejl er næsten udelukket.

    Jeg tænker mere, har værkstedet kontrolleret de forreste nav ?
    Hvad med tandstangen? er den okay, nu hvor problemet kommer i perioder ? Slør i tandstangen kan være svært at opdage hvis man kun er en, den ene vipper hjulet og den anden mærker og lytter ved tandstangen.


  • #5   26. mar 2009 Tak for jeres feedback ... jeg giver den videre med det samme, men hører selvfølgelig gerne mere smiley

    mvh.
    Heino


Kommentér på:
Chevrolet Tacuma bremser vibrerer.

Annonce