Scirocco 112hk svær at starte/tomgang {{forumTopicSubject}}
Min ven har lige købt en gammel Scirocco GTX 112hk.
Den er svær at starte når den er kold ( starteren hiver fint motoren rundt, men den mangler enten benzin eller gnist ).
Der går 10-15 sekunder med at holde starteren på, og SÅ begynder den at komme langsomt at komme - hvor den hoster og hakker lidt, og til sidst er den så igang.
Når den så er startet er tomgangen meget urolig. Den ligger og danser mellem 800 og 1300rpm, og kan godt finde på at gå ud en enkelt gang eller to.
Så snart den får lidt gas er der ingen problemer, og så snart den er kørt varm er der heller ingen bøvl.
Er der nogle gamle vw-hoveder herinde der kender ovenstående problem?
Kender ikke meget til VW, og slet ikke dem med mekanisk indsprøjt ( som dette vist er ?? )...
Hilsen Tonni.
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 736
Kendt fejl på Mk1 med Kjetronic - eller alle biler med det og lign. system.
Kan fås uorig. billigere end hos VW. Samme problem på Opels Kadett GSI i alt fald med 1.8
Har haft samme kvaler med både opel og med min aflagte MK1 1.8 GTI Golf...
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 104 Svar: 563
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 736
http://www.thesaabsite.com/shop/catimages/Saab-900-Aux-air-valve-9313909.jpg
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 736
Jeg fandt selv en lappeløsning i sin tid men det er uholdbart.
Køb en ny ved feks FTZ, Refako osv osv
Ved ikke om de fås ved Mekonomen, Thansen og alle de der..
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 736
Men hold fast man blir vanvittig af at have en fræk bil og så holde hver morgen og prøve at ramme så den hoster og harker sig nogenlunde igang. hehe
Mht Mk I GTI. -Jeg skulle ALDRIG have solgt den. Hold forresten øje med jeres bolte ved flancen på gearkassen...
aug 2005
Følger: 87 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 245 Svar: 8.858
<b>AJay
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 736
Det bedste er at få en ny. Jeg kunne forestille mig at den fungerer ved hjælp af noget fjeder/bimetal og at den så efter at have fået strøm i så og så lang tid - så lukker den til - altså når motoren har nået driftstemp.
Når den ikke åbner så har man balladen.
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 736
I kan jo pille slangen af til ventilen når den er is-kold og se om den er åben eller ej. Så lade den blive varm og så se om den har lukket.... Så ved I om den fungerer.
Det andet problem kunne jo være noget helt andet. Måske en blanding af ovenstående og dårlig vandpumpe, termostat osv
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
super lækkert svar
Hvor sidder den? På indsugningshuset? Bare så jeg ved hvor jeg skal lede.. Er godt nok lidt forvirret over at kigge ned i en scirocco, når jeg er vant til min daihatsu ( den er meget meget overskuelig hehe
aug 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 5 Emner: 108 Svar: 661
skriv besked hvis medlemsskab ønskes.
Mvh
Lars N
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 736
Jeg har linket til et billede af den - godt nok fra en Saab men den er magen til idet de bruger samme Kjetronic system.
Et billede mere.
http://tctech.hu/auto/tuning/kjetronic/images/luftschieber.jpg
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
Nej han her ikke herinde
Scirocco 112hk svær at starte/tomgang