{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

truong t
truong t
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15

Bil batteri problemer!!! {{forumTopicSubject}}

Historien er sådan, jeg havde et gammelt bilbatteri som løb tør. besluttede mig for at købe et splinter nyt. tog ned og købte et i BilXperten, hvor de gav mig en batteri som var på 12V. 60AH og 280A. Kørte rundt med det i 1 dag og det løb også tør. Spørgsmålet er så, skal man oplade et nyt batteri, før det bruges? Har jeg overhoved fået det rigtige batteri? (Hvordan finder jeg ud af det?) der skal siges jeg har en corolla fra 90'.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil batteri problemer!!!
  • truong t
    truong t Tilmeldt:
    okt 2003

#1   27. dec 2003 der skal også lige siges at der på det gamle batteri ikke står hvor stor en størrelse det er.... smiley

• #2   27. dec 2003 når jeg har købt batterier gør jeg det hos min lokale batteri-mand hvor jeg får god rabat....
    han tjekker altid at det er helt oppe inden at jeg får det.... hvis det ikke er det siger han gerne at jeg lige skal smide laderen på det når jeg kommer hjem....
    for genneratoren kan ikke lade det 100% op hvis det først har været nede og vende......... sikkert noget der svare til 90%....".vil jeg tro"
    så hvis det ikke har været helt oppe fra starten af, så.....
    men det er sikkert ikke der dit problem er, hvis du har kunne køre og starte da du monteret det....
    men nu hvor du siger at det løb tør...... hvad mener du så med det....???
    er det så løbet tør for strøm eller væske.......!!!

hvis det bare er løbet tør for strøm.... er du så ikke sikker på at det er din gennerrator der er noget galdt med....??
    det kan være at det bare er kuldet er bare skal skiftes eller at den skal ned og byttes engang......

hvis det er væske den løber tør for, er det sikkert fordi at din gennerrator overlader, så batteriet begynder at koge....... så vil det nok skyltes at laderelæet er kaput.....!!!
    mvh leo-pol

• M. A
    M. A Tilmeldt:
    nov 2003

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #3   27. dec 2003 Det er nok din generator som er def.

• #4   27. dec 2003 Hvis generatoren ikke lader, burde ladelampen lyse. Men den kan evt. køre på nedsat effekt. Med lidt held, kan en "defekt" generator bare være en dårlig ledningsforbindelse.

Det er ikke sikkert batteriet har været fuldt opladet fra start, og hvis du har kørt små ture i byen, kan det sagtens være det ikke får energi nok til at starte dytten, især hvis du bruger el-bagrude og blæser meget. Prøv at lade det helt op med en lader, og se hvad der sker.

• #5   27. dec 2003 ville det ikke være nemmere at smide et volt-meter på.....!!
    hvis du smider sådanne en fætter på ude på batterriet skulle der jo gerne være 12v på batterriet.......
    start bilen og der skulle gerne være omkring 14v....
    tænder du for varmeblæser og el-bagrude og det lange lys skulle der minst. være 12,5v
    hvis der kun er 12v på når motoren køre er det genneratoren der ikke lader nok......

er der så 14v på når den køre ligger problemet i batteriet eller en defekt ledning der virker til-dels.....

• M. A
    M. A Tilmeldt:
    nov 2003

#6   27. dec 2003 Når bilen ikke er startet og der ikke er noget forbrug skulle den meget gerne sige ca.13V og når du starterbilen skulle den meget gerne stige.

• truong t
    truong t Tilmeldt:
    okt 2003

#7   30. dec 2003 Okay tak alle sammen. har smækket et voltmeter på og det viser sig at det er generatoren der er noget galt med. Bateriet har jeg fået checket hos forhandleren og det fejler intet. Generatoren, er det noget der kan fixes? Hvis ja hvordan? eller skal der købes en ny generator til??

• M. A
    M. A Tilmeldt:
    nov 2003

#8   30. dec 2003 Der skal mont. en ny generator.

• M. A
    M. A Tilmeldt:
    nov 2003

#9   30. dec 2003 jeg kan godt hjælpe dig med det vis det er....

• truong t
    truong t Tilmeldt:
    okt 2003

#10   30. dec 2003 Hvor er du fra M.A ? jeg prøvede at montere en ny generator på, men den gamle generator der sidder på bilen er ikke til at få af... total surt. kan du hjælpe mig imorgen?

• M. A
    M. A Tilmeldt:
    nov 2003

#11   30. dec 2003 Hvilken bil er det??
    Jeg er fra kastrup. Jeg har tror ikke jeg har tid imorgen. Skal mont. anlæg for en ven..

• truong t
    truong t Tilmeldt:
    okt 2003

#12   31. dec 2003 det er en corolla fra 90'

Kommentér på:
Bil batteri problemer!!!

Annonce