{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.694 visninger | Oprettet:

mappe motorstyring - hvordan lærer det {{forumTopicSubject}}

Ja har tit gået at tænkt over hvordan i ( som kan) har lært at mappe motorstyring og det, for ja man kan vel godt sige learning by doing, men den kan jo oz hurtigt blive dyrt...

Og kan det gå galt hvis man starter med at finde nogle maps fra andre bruger mere ca samme opsætning og derefter fin tuner den?!?

og hvordan gør man egentlig til at starte med, sidde datalogit til og giver den en spand kul for at se hvordan indstillingerne står også retter dem til derfra?!?

Håber i kan hjælpe mig

Mvh Chris

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mappe motorstyring - hvordan lærer det
  • #1   2. apr 2009 vil da tro man skal prøve for at lære, og små justeringer hist og her burde ikke give noget synderligt. værre eller bedre.

kunne også godt tænke mig at lære det, men tror der skal en masse teori blandet med praksis til at få det til at spille 100%

• #2   2. apr 2009 det jeg tænker på er bare at det jo ikke er lige at lave nogle små justeringer hvis du starter på bar bund med en frisk ecu...

• #3   2. apr 2009 du kan jo mappe fra bar bund,..

ved at have den på rullefelt, .. samt måle div. værdi´er fra udstødningsgas mv. så du kan finde den perfekte blanding, og den bedste ydelse..

• #4   2. apr 2009 jo men det jeg tænker på ar at hvis du starter fra helt bar bund så er det vel ikke noget motoren har sådan helt vild godt af hvis den passer af H til, du skal vel lave en redline Optagelse, altså hvor du trykket speederen i bund helt op til det røde, også det vel noget skrammel hvis den kører LEAN

• #5   2. apr 2009 Start med at købe et wideband og piggyback motorstyring. Mappe fra bunden er megakompliceret og kan ende med en del sprængte motorer...

• #6   2. apr 2009 gider ikke piggy back, det noget skrammel i forhold til Stand alone, og ja wideband skal jeg have uanset...

• #7   2. apr 2009 Haha... Skrammel?! Nu slapper du lige af, mester... F.eks... Greedy e-Manage Ultimate har meget mere, end du nogensinde får brug for! Og der er flere biler med 1/4 mile på under 10 sek, som bruger piggybacks... Så rolig nu

• #8   2. apr 2009 Bilens originale motorstyring er jo en stand alone i sig selv... Og bilfabrikanterne har styr på hvordan de skal mappe deres biler, tro mig... Det eneste man skal, er ændre på de eksisterende data med piggyback - det kan ikke være nemmere. Stand alone bruges til udelukkende drag og lignende, som overhovedet ikke er beregnet til gadekørsel.

• #9   2. apr 2009 En piggyback er fint nok op til max 50 % effektforøgelse, alt over det, så skal der standalone til efter min mening, da det er begrænset hvor meget man kan forøge dyser, uden det går ud og start og almindelig kørsel.

300hk mitzu: Hvorfor alverden skulle en stanalone ikke kunne bruges til gadekørsel.Der er MANGE ret tunet gadebiler der kører med standalone.

Standalone er fint til gade brug, jeg bruger det på min hverdags vogn der kører 50km hver dag.

• #10   2. apr 2009 nej de måske gode nok, men mange siger at man ligeså godt kan gøre det "orenlig" fra starten, og nej det er vel ikke noget skrammel helelr ikke sådan ment, men hvis du tager en stand alone plug and play apexi power fc så bibeholder bilen coldstart,AC, og alt det der som måske nogle af de andre stand alone vil gå glip af, men har faktisk haft kikket lidt på greedy e-manage da det vel er noget nemmer at ha med at gøre via nogle alm kabler end hvor du ved Power fc skal ha datalogit...

Btw er det sådan en lille harddisk i e-managment som gemmer det hver gang du ændre, for kan huske da jeg havde Hondata S200 i civicenl, og det skulle brændes en ny chip hver gang, og det gider jeg ikke ligesom remap, da det nok skal gå hen og blive ændre på den en del gnage, også bliver det jo hurtigt dyrt i sidste ende frem for hvis man selv kunne lære lidt af at gøre det selv, og samtidig spare penge

• #11   2. apr 2009 http://www.efi101.com/ de holder nogle kurser i england og har snakket med en der har været det og han siger at det var rigtigt godt man lære en masse

• #12   2. apr 2009 Nogle standalone kan også mappe sig selv, og selv grovjustere, incl megasquirt.

• #13   2. apr 2009 kan mega oz det, og hvordan er det med MS skal det ikke loddes helt vild og sådan...

har kikket lidt på vipec, den kan grov justere selv så AFR tallene passer, så er det vist bare noget med tænding osv der skal justeres ind bagefter

men ja tilbage til emnet - hvor har i lært det smiley

og regner ikke med at jeg skal helt til england for at lære lidt om det, gerne nogle gode links osv

Kommentér på:
mappe motorstyring - hvordan lærer det

Annonce