{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Scorpio 2.9i Cosworth - Kæde skifte? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en Ford Scorpio 2.9i 24V, som har en mislyd fra kæden. Når motoren er belastet mellem 2.600 og 3.800 RPM rasler den, og det lyder ikke specielt sundt. Er der nogen der har oplevet det eller erfaring med at skiftet kæde på sådan en gammel flyder??
Bilen har kørt 210.000 km
På forhånd tak

Mvh skov.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scorpio 2.9i Cosworth - Kæde skifte?
  • #1   17. apr 2009 skiftede den på min SIerra 2.0i DOHC... den raslede os.. det kunne os finde på og komme i tomgang hvor det så hjalp den fik en smule omdrejninger.. husk os at købe en ny kædestrammer og når du er igang så skift de "styr" kæden kører i... min havde flækket noget af det styr os... og nye pakninger selvfølgelig... synes ikk det var galt og skifte på min, men en Haynes bog er lækker og ha ved hånden! og så selvfølgelig det rette værktøj! smiley

• #2   17. apr 2009 Hej

Jeg vil bare gerne undgå at have topstykkerne af hvis det er muligt, og det er derfor jeg lige vil høre om der er nogen der har skiftet kæden på en cossie.
    Der findes desværre ikke nogen Haynes bog om Scorpio cossie smiley
    Men tak for input smiley

• #3   17. apr 2009 ja jeg skal desværre ikke kunne sige det... det er jo lige knap samme motor... smiley men kan sige så meget at det ikk er det store problem på en Sierra 2.0i DOHC smiley og på den skal toppen ikk af, bare ventildækslet... og så nogle dæksler forrest på motoren... men held og lykke med det! smiley

• #5   17. apr 2009 hvis du er interesseret har jeg en rep bog over coswort fra 1985 til 1998 scorpio du kan købe for 300 kr plus porto

• #6   17. apr 2009 Hej

Tak for hjælpen..
    Det er en BOA motor.

/skov

Kommentér på:
Scorpio 2.9i Cosworth - Kæde skifte?

Annonce