{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
390 visninger | Oprettet:

skift af bremse skiver A3 {{forumTopicSubject}}

hej har ikke noget at lave i dag.

så over vejer at skifte skiverne helevejen rundt på min A3.

men er ikke så meget inde i det, så ville lige høre om det er lige til eller om man hellere skal få en mekaniker til det ?

håber i kan hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skift af bremse skiver A3
  • #1   23. apr 2009 Det er da forholdsvis nemt og skifte skiver ..
    Har du værktøj, kan du piller et fælg af og er du bange for og få beskidte hænder? smiley
    Syntes det ville være spild af penge og få nogen til det, men kan godt se dit problem hvis du ingen anelse har om det

• #2   23. apr 2009 Hvis det er ligesom på alle andre biler er det ikke noget problem. Hvis du er usikker, synes jeg du skal sende din bil til en erfaren. Men man kan jo lige så godt lære smiley Du skal tage hjulene af, tage bremsekalibrene af (Sørg for at hænge dem op så de ikke hænger i bremseslangen. Evt. skal bremseåget også af. Kender ikke A3's bremsesystem som sådan. Sidder der skruer til skiven skal de først af ellers skal der bare en stor hammer til. Rens derefter al rust af.

ny skive på, bremseåg på, nye klodser på, kaliberstempel trykkes tilbage og kaliber monteres.. Voila!

Vær opmærksom på at de første 500-800 km, må der ikke bremses vitterligt hårdt medmindre det er nødvendigt. Om det er en gammel skrøne det ved jeg ikke, men hellere det end arbejdet om igen.

Mvh. Dennis.

• #3   23. apr 2009 hvor kommer du fra..?

• #4   23. apr 2009 Vær dog opmærksom på at de bagerste bremsekaliper stempler kan være dreje stempler smiley Bare så de ikke bliver kværket. De skal presses og drejes ind på samme tid. De skal drejes enten den ene eller den anden vej.

• #5   23. apr 2009 ok dennis tak for hjælpen, regner ikke med at skifte klodser, mener de er blevet skiftet for nyligt, men ellers lyder det jo rimelig simpelt.
    så mon ikke jeg godt kan finde ud af det smiley

• #6   23. apr 2009 mr. geladen har fået en mekaniker ven til at komme og hjælpe mig med det, så jeg ikke laver lort i det hehe.
    så bare rolig.

• #7   23. apr 2009 Glemmer i ikke evt. efterfyldning af bremsevæske, udluftning mm. Manden har jo ikke skyggen af indsigt(ikke at der er noget galt i det, vi skal alle starte et sted jo :0) ) hvad han roder med, mere så han ikke står tilbage med et halvfærdigt og halvbrugbart "arbejde"!

• #8   23. apr 2009 The Ramster: Man skulle da helst ikke fylde væske efter ved skift af klodser.

• #9   23. apr 2009 Claus H: Nej det har du ret i, men Mads M skriver også at han vil skifte skiver, ikke at det derfor behøver være nødvendigt, jeg siger blot, for en sikekrheds skyld, om han vil være i stand til at gennemskue om der er brug for andet og mere end lige det han har sat sig for at lave----For rent sikkerhedsmæssigt er det jo rimeligt essentielt! :0)

• #10   23. apr 2009 ja oki smiley

Kommentér på:
skift af bremse skiver A3

Annonce