{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.358 visninger | Oprettet:

Konstant lys i blinklys? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..
Vil gerne have konstant lys i mine blinklys foran, ligesom en gammel amerikaner.. Men hvordan gør jeg så? Har tænkt tanken at trække en ledning fra position, men er bare bange for at den knalder en sikring eller den ik lyser kraftig nok:/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konstant lys i blinklys?
  • #1   28. apr 2009 Den ska lyse ligeså kraftigt som når den blinker og så når jeg ska blinke ska den self også blinke som før:)

  • #2   28. apr 2009 Ulovligt...

    Du skal have et andet blinklysrelæ i, der er tændt konstant og ikke slukket konstant. Hvis du giver den konstant spænding, så blinker de ikke, når de skal - så lyser de bare.


  • #3   28. apr 2009 hvorfor er det ulovligt

  • #4   28. apr 2009 Det er ikke ulovligt? Vw'erne i usa er også født med det:) Men hvorfor må man så køre med de blinklys hvor der også er position i?
    Og hvor kan jeg så finde sådan et relæ? hos vw måske?


  • #5   28. apr 2009 et blinklys skal i følge færdselsloven blonke 1-2 gange i sekundet smiley

  • #6   28. apr 2009 Ved jeg godt det skal, men hvis det nu også gør det? Altså der er bare konstant lys i og så når jeg aktiverer kontakten, så blinker de istedet for at lyse.. Det ved jeg at biler er blevet synet med i dk:)

  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.378
    #7   29. apr 2009 det er ulovligt pga dit pos lys skal være hvidt fremad rettet.

    http://www.fstyr.dk/sw22949.asp

    Citat:
    6.03.002 Positionslygter
    »E«- eller »e«-godkendt positionslygte er funktionsmærket »A«.
    (1) Positionslygte:
    a) Skal afgive lys af hvid farve. Såfremt en positionslygte er indbygget i en
    fjern- eller nærlyslygte, som afgiver lys af gullig (selektiv gul) farve, kan
    positionslys dog have denne farve.
    b) Skal være anbragt foran på køretøjet.
    c) Skal være rettet fremad og være tydelig synlig mindst 300 m foran køretøjet.
    Før 01.01.71: Positionslygte skal være synlig mindst 150 m foran køretøjet
    uden at blænde.
    d) Skal have en lysstyrke på mellem 4 cd og 60 cd målt lige forfra. Bestemmelsen
    om mindste lysstyrke anses for opfyldt, dersom lampen har et effektforbrug
    på 4 W og er anbragt foran en parabol.
    Før 01.01.71: Gælder ikke.
    e) Skal være anbragt højst 0,40 m fra køretøjets yderste kant. På køretøj med
    to påbudte positionslygter skal afstanden mellem disse være mindst 0,60
    m.
    Før 01.05.77: Afstanden mellem positionslygter kan være mindre end
    0,60 m.
    f) Skal være anbragt mindst 0,35 m og højst 1,50 m over vejbanen. Hvis karrosseriets
    form gør det påkrævet, kan positionslygte dog anbringes i en
    højde af indtil 2,10 m over vejbanen.
    g) Skal være synlig mindst 45° indad og 80° udad samt mindst 15° over og
    under vandret. Vinklen under vandret kan dog være 5°, såfremt lygtens
    højde over vejbanen er mindre end 0,75 m.
    (2) På køretøj med én positionslygte skal denne være synlig mindst 80° til hver side.


  • #8   1. maj 2009 du kan tage stel ledning fra blinklys og monter den til pos.lys + siden så vil de lys sammen med poslys da de trækker stel fra relæèt og de vil stadig blinke når du slå blinklyse til

  • #9   1. maj 2009 Er det ikke klaret med en dobbelttråds 5W/21W pære - så sætter du bare positionslyset på 5W og blinket på 21W

Kommentér på:
Konstant lys i blinklys?

Annonce