Rav4 Motorlarm i D-4d {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en Toyota Rav4 fra 2004, Diesel 2,0 4x4
Her på det seneste er der kommet en meget irriterende lyd jeg ikke helt kan lokalisere.
Den kommer hver gang motoren skal arbejde hårdt, dvs. når den sej trækker, cirka mellem 1000 og 2000 rpm.
Det lyder som en høj "rungende" lyd (ikke behagelig), som lyder højt inde i kabinen. Det kan ikke være udstødningen da det kun er når den sej-trækker, men jeg har en bange anelse om det måske er noget med koblingen at gøre. Uden at være sikker overhovedet.
Det er svært at beskrive lyden yderligere, men et andet ex. kunne os være, at når den sejtrækker at der er noget der vibrerer som skaber denne høje rungende lyd..
Er der nogen der har nogen erfaring eller har prøvet/hørt om noget lignende ??
Den har kørt cirka 75000km og har lige været til lille service uden anmærkningner.
Dog at værkstedet godt kunne høre der var noget som var galt.
Mvh
Jesper
jun 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 1 Svar: 11
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Synes ikke det kan være koblingen, for så ville den højst sandsynligt glide
apr 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 40
G40driver: Hvis ikke turboen er med i standard service så er den ikke blevet kontrolleret. Det er da et godt bud
okt 2002
aug 2003
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 63 Svar: 1.332
aug 2003
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 63 Svar: 1.332
jeg har skiftet det på mange af de D4D motorer igennem tiden, og det er ikke mere end en uge siden jeg skiftede det på min egen. Så det vil jeg næsten garantere dig det er.. Hvis det ikke er så slemt endnu, vil sikkert inden længe kunne mærke at den begynder at ryste i tomgang. Og en måde som du også kan afprøve det på er ved at sætte bilen i 1. gear, trække håndbremsen og træde fodbremsen ned samtidigt. Så slipper du koblingspedalen og når den begynder at lægge til vil du sikkert høren den ralle/bankelyd.
Men som sagt, skriv en Privat besked til mig her igennem min profil, så skal jeg hjælpe dig..
okt 2002
Du har helt sikkert ret, men i alle de tilfælle jeg har været blandet ind i vil gav det ikke støv ved acc. Synes det bør være under tilkobling.
Men som sagt har du sikkert fat i noget dér.
Rav4 Motorlarm i D-4d