{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.223 visninger | Oprettet:

Rav4 Motorlarm i D-4d {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Toyota Rav4 fra 2004, Diesel 2,0 4x4

Her på det seneste er der kommet en meget irriterende lyd jeg ikke helt kan lokalisere.
Den kommer hver gang motoren skal arbejde hårdt, dvs. når den sej trækker, cirka mellem 1000 og 2000 rpm.

Det lyder som en høj "rungende" lyd (ikke behagelig), som lyder højt inde i kabinen. Det kan ikke være udstødningen da det kun er når den sej-trækker, men jeg har en bange anelse om det måske er noget med koblingen at gøre. Uden at være sikker overhovedet.

Det er svært at beskrive lyden yderligere, men et andet ex. kunne os være, at når den sejtrækker at der er noget der vibrerer som skaber denne høje rungende lyd..

Er der nogen der har nogen erfaring eller har prøvet/hørt om noget lignende ??

Den har kørt cirka 75000km og har lige været til lille service uden anmærkningner.

Dog at værkstedet godt kunne høre der var noget som var galt.

Mvh

Jesper


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rav4 Motorlarm i D-4d
  • #1   10. maj 2009 prøv at læs den til bag i og kør en tur er ret sikker på at det er resonans lyd, mine forældres gør fuldstændig det samme og det holder når den bliver læsset til bag i

  • #2   10. maj 2009 Er turboen blevet kontrolleret for slør?

    Synes ikke det kan være koblingen, for så ville den højst sandsynligt glide


  • #3   10. maj 2009 Frank L: Desværre tror jeg ikke det er bare en resonanslyd. Der ligger de sædvanlige ting i baggagerummet som der har gjort de sidste 15000km uden der har været noget at høre overhovedet.

    G40driver: Hvis ikke turboen er med i standard service så er den ikke blevet kontrolleret. Det er da et godt bud smiley


  • #4   10. maj 2009 Turboen bliver som sådan ikke kontrolleret ved eftersyn, dog burde det nævnes hvis mekanikeren hører noget galt

  • #5   10. maj 2009 Det er med stor sikkerhed dit svinghjul der er skyld i det.. Det er et svinghjul med dæmpere i, og det er en kendt fejl på dem at det går til. For at afhjælpe det og sikre den videre drift skal der skiftes svinghjul til en anden type som er fast (fra en previa) og ny kobling. Det er en ret dyr udskrivning at få lavet hos værkstederne, men send en privat besked til mig, og så kan jeg give dig en rigtigt god pris på at få det lavet.

  • #6   11. maj 2009 Og koblingen vil ikke glide i det tilfælde jeg beskriver, da det er svinghjulet der er problemet. Inden længe vil svinghjulet dele sig i to, og det er fuldstændigt umuligt at køre videre samt det tager noget hårdt på højgearsakslen...

    jeg har skiftet det på mange af de D4D motorer igennem tiden, og det er ikke mere end en uge siden jeg skiftede det på min egen. Så det vil jeg næsten garantere dig det er.. Hvis det ikke er så slemt endnu, vil sikkert inden længe kunne mærke at den begynder at ryste i tomgang. Og en måde som du også kan afprøve det på er ved at sætte bilen i 1. gear, trække håndbremsen og træde fodbremsen ned samtidigt. Så slipper du koblingspedalen og når den begynder at lægge til vil du sikkert høren den ralle/bankelyd.

    Men som sagt, skriv en Privat besked til mig her igennem min profil, så skal jeg hjælpe dig..


  • #7   11. maj 2009 Multikunstner:

    Du har helt sikkert ret, men i alle de tilfælle jeg har været blandet ind i vil gav det ikke støv ved acc. Synes det bør være under tilkobling.

    Men som sagt har du sikkert fat i noget dér.


Kommentér på:
Rav4 Motorlarm i D-4d

Annonce