{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.297 visninger | Oprettet:

Opel Astra 1,6F NZ, høj CO (2-7%) {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med min fars bil, den forurener for meget og nu står vi og skal til syn med den. Motorlampen lyste og da vi udlæste fejlkoder fik vi fejlen 13, som var fejl på lambda sonden eller en ledning eller lignende. Så derefter skiftede vi lambda sonden, men problemet er der stadig. Så gik mine tanker på temperaturføleren, men den ligger på omkring 300 ohm ved 80-90 grader, og det svarer fint til autodata´s info, og desuden går bilen ud hvis man piller stikket af den.

Når bilen står i tomgang er co % omkring 3,5-4, og hvis man gasser op engang i mellem kan den stige op til 6-7%..

Jeg er selv ude i at motorstyringen eventuelt er fuldstændig done?

Andre der har erfaringer.
Motoren er en 1,6 med motorkoden NZ.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Astra 1,6F NZ, høj CO (2-7%)
  • #1   19. maj 2009 min egen astra lagde oss der, og det var i hvertfald sonden der var i stykker for den gav samme fejl engang imellem under kørsel.

men det kan oss være din olie der er gammel, katalysator eller fordi den tænder forkert osv kan sgu være meget.

• #2   19. maj 2009 prøv evt at hælde karburatorsprit på det vil sænke det lidt, men sikkert ikk nok.

nyt luftfilter og tændrør skader heller ikk og koster ikk en bondegård

• #3   19. maj 2009 bank på katten for at høre om den er hul/faldet sammen, luftmængdemåler er os en mulighed

• #4   19. maj 2009 Katalysatoren plejer ik alene at kunne give 4% co. Den fjerner som regel kun 0,5% fra bilens udstødningsgas.

Lambda sonden er som sagt skiftet.
    Olien er ikke gammel nok til at være ene om det, det kan jeg som lærling stå inde for.

Og den går simpelthen så jævnt som en ny motor gør det, udover at den så ifølge 4 gas testeren forurener for meget.

• #5   19. maj 2009 tjek evt dit udstødning! hvis det ikke er helt tæt kan det også være problemet! Bare et lille hul så ville den vise for meget.

• #6   19. maj 2009 Den er tæt smiley Jeg er selv i lære, men selv min mester er på bar bund udover eventuelt motorstyringen eller at der et sted i ledningsnettet er en brist.. Den lyder seriøst sund bilen, og det er netop derfor at det er så forbandet irriterende at CO værdien er så høj :|

• #7   19. maj 2009 det kan også være map sesoneren, ( stavefejl er gratis)
    der er gået i udu. det var det på min svigerfars astra f 1.4 forurenede også for meget, den fik ny sonde, men det ændrede ingen ting.

efter at have en tech 2 tester på, fandt de frem til den der map sensor,
    og den blev skiftet, og den røge så langt ned i co2, at det snart ikke kunne måles,

Kommentér på:
Opel Astra 1,6F NZ, høj CO (2-7%)

Annonce