klonk fra højre forhjul {{forumTopicSubject}}
Har lidt bøvl med hatsuen.
Når jeg fx bakker eller triller langsomt frem, og jeg drejer fra fx venstre udslag til højre udslag på rattet, så kommer der et enkelt, men meget tydeligt klonk - og man kan mærke det i gulvet.
Jeg har været ude og rive i styrekuglen og i bærearmen på undersiden, og kan ikke rigtig mærke noget slør.
Bremsekaliber og fjederbenet har jeg lige haft af, og genmonteret for at sikre at det evt ikke sad som det skulle.
Samtidig har jeg spændt møtrikken der holder krængningsstabilisatoren fast i bærearmen ( den går igennem bærearmen på ca midten ).
Bilen har polyurethan-bøsninger i bærearmene, og jeg har kigget rundt på dem alle for at tjekke at de ikke er flækket, og lige umiddelbart kan jeg ikke se noget.
Jeg har revet i styrekuglen og i bærearmen, både hvor jeg har haft hjulet af, og hvor bilen har hvilet på jorden.
Hvad pokker kan det være? Kan det være tårnlejet? Det er et tyndt, meget fladt plastic-leje som er imellem øverste fjederskål og en gummi-bold-agtig ting, som sidder øverst i tårnet.
Den klonker også når jeg fx kører over et lille bump.
Eller drejer fra venstre mod højre og giver gas hen over ujævn vej.
Det er aldrig flere klonk, KUN et enkelt
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 19 Emner: 17 Svar: 235
apr 2003
Følger: 55 Følgere: 58 Biler: 7 Emner: 50 Svar: 3.308
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
mjaee.... det er helt tydeligt at det er fra højre side.
Peder M:
ja det er den faktisk.
Det er 35mm H&R, og de har sat sig en del, da de er gamle og krænger en del. Det svarer måske til 60-70mm sænkning.
Jeg får friske fjedre i næste uge, men vil det hjælpe på det?
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 113 Svar: 547
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.194
klonk fra højre forhjul