{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.730 visninger | Oprettet:

ang sporing ( toe og udmåling ) {{forumTopicSubject}}

Når der udmåles toe på forhjulene fx, og man så måler bagerst på fælgen og derefter forrest på fælgen, så tager de x antal mm vel ikke forhold for evt større fælge vel?

Lad os sige at mine forhjul skal spidse 1,5mm - er det så 1,5mm fra bagerst på fælgen til forrest på fælgen? eller er det 1,5mm pr 1 meter?

Skal skifte sænkningsfjedre og vil lige rette den værste toe til selv, da jeg ikke får mulighed for at spore den med det samme efterfølgende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang sporing ( toe og udmåling )
  • #1   26. maj 2009 lad være med at skrue på det hele. få lavet en tid hos en eller et sted der har det rette udstyr til det, det andet bliver noget møg uanset hvordan du gør eller hvor meget du end prøver

• #2   26. maj 2009 - StuF - Striben Aalborg -
    Enig.. det bliver somregel dårligt når man laver det uden apperat.

• #3   26. maj 2009 Det er derfra hvor fabrikanten skriver det skal måles fra. Forskelligt fra bil til bil. Men oftest fra fælgkant bagved til fælgkant foran. Og det er så på de standard fælge bilen er født med.
    Man kan finde en omregner fra mm til grader på nettet. evt osse hvor meget større afstanden skal være hvis man f.eks har 17" istedet for 14"

• #4   26. maj 2009 4 hjuls udmåling så kan du justere så tosset du vil! Den måler jo i millimeter, så kan du sætte den til og spidse det du vil ha!

• #6   26. maj 2009 Jeg skal skifte til andre sænkningsfjedre.

Bilen har ikke været sporet siden de blev monteret, men de har sat sig grundigt, så jeg ville egentligt bare lige tjekke om toe-in var som det skulle være - ifølge daisutsko-manualen skal den toe-in ( spidse afaik ) -1 til +3 mm.

Og det er målt fra bagsiden af dækket til forsiden af dækket ( standard 155/80R13 - dem har jeg liggende ). - ellers er det ikke svært for mig at lave matematikken for at finde ud af tallene til mine 15" sommerfælge.

Der kan hverken justeres camber eller caster eller noget på min bil. Man kan justere toe på forhjul og baghjul, og det agter jeg selv at gøre, lidt ala Bo L gør - jeg kan sagtens være grundig og præcis nok til det - men det kommer selvfølgelig til at foregå med hjemme-remedier - et bræt, et målebånd, nogle vinkeljern osv - det kan sagtens lade sig gøre - det vil jeg vove en påstand på.

Skulle bare lige høre det med antal mm og om det var fælg eller pr meter.

Kommentér på:
ang sporing ( toe og udmåling )

Annonce