3.730 visninger
|
Oprettet:
ang sporing ( toe og udmåling ) {{forumTopicSubject}}
Når der udmåles toe på forhjulene fx, og man så måler bagerst på fælgen og derefter forrest på fælgen, så tager de x antal mm vel ikke forhold for evt større fælge vel?
Lad os sige at mine forhjul skal spidse 1,5mm - er det så 1,5mm fra bagerst på fælgen til forrest på fælgen? eller er det 1,5mm pr 1 meter?
Skal skifte sænkningsfjedre og vil lige rette den værste toe til selv, da jeg ikke får mulighed for at spore den med det samme efterfølgende.
aug 2007
Følger: 119 Følgere: 120 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 2.472
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
Enig.. det bliver somregel dårligt når man laver det uden apperat.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Man kan finde en omregner fra mm til grader på nettet. evt osse hvor meget større afstanden skal være hvis man f.eks har 17" istedet for 14"
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 95
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
Bilen har ikke været sporet siden de blev monteret, men de har sat sig grundigt, så jeg ville egentligt bare lige tjekke om toe-in var som det skulle være - ifølge daisutsko-manualen skal den toe-in ( spidse afaik ) -1 til +3 mm.
Og det er målt fra bagsiden af dækket til forsiden af dækket ( standard 155/80R13 - dem har jeg liggende ). - ellers er det ikke svært for mig at lave matematikken for at finde ud af tallene til mine 15" sommerfælge.
Der kan hverken justeres camber eller caster eller noget på min bil. Man kan justere toe på forhjul og baghjul, og det agter jeg selv at gøre, lidt ala Bo L gør - jeg kan sagtens være grundig og præcis nok til det - men det kommer selvfølgelig til at foregå med hjemme-remedier - et bræt, et målebånd, nogle vinkeljern osv - det kan sagtens lade sig gøre - det vil jeg vove en påstand på.
Skulle bare lige høre det med antal mm og om det var fælg eller pr meter.
ang sporing ( toe og udmåling )