{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.473 visninger | Oprettet:

Tændrør hva gør antallet af elektroder {{forumTopicSubject}}

ja som spørgesmålet er hvad gør det præcist?

fik at vide jeg skulle bruge 1 elektrodes tændrør til en toyota corolla sedan fra 04 1.6 vvti.

men på min egen bil pug 206 1.4 8v har jeg købt tændrør med 4 elektroder dem kunne jeg køre med sagde mekonomen manden.

men hva faen er forskellen om det er 1,2 3 eller 4 elektrodes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tændrør hva gør antallet af elektroder
  • #1   10. jun 2009 det er hvad motoren skal bruge sådan er det bare det er har noget med varmen osv at gøre tændrør med flere elektroder kaster gnisten bedst men du kan ikke bare skifte til tændrør med flere elektroder bare sådan

  • #2   10. jun 2009 er det ikke noget med hdis det er højt ydende motore med forholdvis høj kompresion man bruger tændrør med flere elektorder

  • #3   10. jun 2009 tror i det måske kan være at min bil køre mindre på literen end den plejer efter at skiftet fra 1 elektrode til 4 elektrode? eller har det ik noget med det at gøre

  • #4   10. jun 2009 nej det burde ikke have noget at sige

  • #5   10. jun 2009 min motor ihvertfald mere varm end den plejede at være inden jeg skiftede tændrør.




    skal jeg så bare bruge 1 elektrodens til den corolla vvti motor?


  • #6   10. jun 2009 Brug tændrør med en elektrode, hvis du endelig skal "opgradere" dine tændrør, så køb iridiums-tændrør de er dyre men de holder til gengæld 100.000km og giver perfekt tænding. Tændrør med flere elektroder på er netop til højtydende motorere, og kan ende med at gøre mere skade end gavn.

  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #7   11. okt 2022 Havde samme spørgsmål.. til Corolla 1,6 vvt fra 2003
    Tak Peter s , det vil jeg gøre smiley


  • #8   11. okt 2022 Brug det tændrør fabrikanten forskriver.
    Min ven fik et sæt nye rør i sin Honda og den kørte ikke særligt godt. Han fik den ruller og gennemgået af Kolstrup som sagde skift til et andet mærke og vupti den gik renere. Var mere økonomisk og havde bedre effekt kurve. Så tændrør er ikke bare "gnist maskine"

    Samme gælder eks mange ældre Toyota"er (japanske) de vil gerne havde Denso iridium tændrør men med dem så køre de satser også længe på dem.


  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #9   13. okt 2022 Sø-propøl

    Så de Denso iridium til 85 kr pr stk. men idag vil de tjæk bilen også må jeg ta den derfra.. vender tilbage med resultatet.


  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #10   14. okt 2022 har fået vide hvad fejlen er, det er den 3. Tændrør eller tændkabel/tændspole hved ik hvilke min bil bruger om det er tændkabel eller tændspole.

    Og ved ikke hvilke er den 3. Tændrør , skal man tælle fra venstre eller højre side ???????

    Hjælp please


Kommentér på:
Tændrør hva gør antallet af elektroder

Annonce