{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

reparation pris? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der kender reglerne for hvor meget et værksted har krav på, hvis de bruger en del timer på en bil men aldrig finder ud af hvad problemet er?
Vi havde på forhånd aftalt at de skulle ringe inden de udskiftede noget stort, men ikke noget egentlig max. antal timer.
Er bange for kæmpe regning for ingenting


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  reparation pris?
  • #1   11. jun 2009 På den anden side arbejder de vel heller ikke gratis i to dage?
    Kan jeg nægte at betale uden at det går til inkasso?



  • #2   11. jun 2009 Timerne de bruger kommer du til at betale for, har selv prøvet det med min stod i 4 timer hvor de prøvede alt men fandt ikke fejlen. De havde også skiftet dele ud, med nye men det var ikke det problemet men lod delene sidde.

    herefter brokkede jeg mig gevaldigt og fik ret i det hele at det jo var gal mathias at skifte dele ud og fejlen ikke var fundet.

    kørte herefter til tyskland og vupti efter 1 time var fejlen rep.


  • #3   11. jun 2009 jeg er mekaniker, sørg for at ha en klar aftale om hvordan og hvorledes, og nej naturligvis kan der ikke arbejdes gratis, og fejl på nyere biler kan virkelig være tidskrævende

  • #4   11. jun 2009 Tidskrævende - ja mon ikke, men nu er har de faktisk givet op.
    De har ikke skiftet noget ud og bilen er som før.


  • #5   11. jun 2009 det bedste er vel at få en fast pris på det arbejde de skal udføre ellers kan det hurtigt gå helt galt
    hvis de ikke kan /vil så find et værksted der vil/kan
    mange gange hvis det er et et specielt problem så gå til et autoriseret værksted det er mange gange billigere og de kender normalt problemerne da de løbende får oplysninger om eventuelle probler
    hvad er det for en bil du har og hvad er der galt med den


  • #6   11. jun 2009 hav tillid til dit værksted, og hold en løbende kontakt med mens de laver bilen, så sker den slags ikke, må man spørge hvad problemet er med bilen

  • #7   11. jun 2009 Fejlfinding er vel os arbejde såvel som en reparation er ?
    Men ja , sørg for en aftale , så plejer værkstederne som regel at være til at snakke med .


  • #8   11. jun 2009 Åh det tænker jeg næsten .. En læge for vel os løn selvom "fejlen" ikke findes ..

  • #9   11. jun 2009 De har som sagt ikke skiftet dele.
    Det er et autoriseret værksted, tænkte de kunne finde fejlen hurtigt.
    Det er en VW sharon. Den har på det sidste hakket meget og fordoblet sit brændstofforbrug, spytter benzin bagud.


  • #10   11. jun 2009 hvis det er et autoriseret værksted så syntes jeg at det er for ringe hvis de ikke kan finde ud af det det virker som et problem der ikke er det største i verden og jeg vil helt sikkert brokke mig hvis det er for dyrt
    hvad har de skiftet på den


  • #11   11. jun 2009 De har skiftet lampesonde (staves??) Har forsøgt med alle diagnoser, men har ikke fundet fejlen. De har prøvet at skifte forskellige dele (f.eks. luftmængdemåler) for derefter at udelukke problemer, intet hjalp.
    Pissefrustrerende!!! Skal bruge bilen sydpå (6000 km) om tre uger - hvis der bliver råd efter det her. Det ville være skønt med nogle løsningsforslag.


  • #12   11. jun 2009 jeg ville kontakte dem og bede om et overslag om hvad det vil komme til at koste og forklare dem din situation
    for mig lyder det som om at de famler i blinde
    har de ikke haft pcen på den for målinger på motoren
    er den med sprøjt


  • #13   11. jun 2009 De har haft pc på - alle målinger er ok.
    Den får bare alt for meget benzin og de kan ikke finde årsagen til det.
    De har allerede haft bilen i to dage, siger nu at vi skal køre i bilen i en uges tid hvorefter vi skal komme med den igen. Har lidt på fornemmelsen at det kun er et forsøg på at kunne finde noget at skrive på fakturaen, så overvejer hvilke andre løsninger der er


  • #14   11. jun 2009 Selvfølgelig kan de skrive en regning, for det arbejde de har udført. Fejlfinding er jo også arbejde.
    Hvis du ringer til en vvsmand fordi dit afløb er tilstoppet, og det viser sig at det er langt nede i rørrene proppen er skal du jo stadig betale ham for hans tid, selvom du bagefter skal have fat i en slamsuger.
    Man kan selvfølgelig altid spille smart og skrive herinde at man ikke vil betale en skid, men i den virkelige verden kommer man jo til at betale alligevel, da firmaet bare sender betalingen til incasso.
    Jeg tror kun at det er i boligbranchen der har været noget der hed solgt eller gratis.


  • #15   11. jun 2009 Hej hov! Har ikke sagt jeg ikke vil betale, men det er da pisseirriterende at betale for ingenting!!!!!!
    De er ikke kommet frem med nogle mulige løsninger overhovedet!! Hvis de så bare sagde at fejlen lå dybere, men ifølge pcén fejler den intet.


Kommentér på:
reparation pris?

Annonce